Redovisningsekonom till bolag i centrala Stockholm

Redovisningsekonom till bolag i centrala Stockholm

Arbetsbeskrivning

Om tjänsten

Har du arbetat några år som redovisningsekonom och är nu redo för nästa steg? Just nu finns möjligheten att kliva in i en roll som redovisningsekonom hos vår kund i centrala Stockholm. I denna roll har du ansvar för redovisningen och kommer även tillsammans med bolagets Finance Manager att utveckla och skapa nya välfungerade processer för redovisning och rapportering.

Om oss

KFX HR-partner är ett auktoriserat bemannings-, rekryterings- och omställningsföretag. Vi är mycket måna om att du ska trivas hos oss och på din kundarbetsplats. Hos oss är du en viktig och uppskattad person, både som anställd och som kollega. Vi är ett bemanningsföretag som värnar om den personliga kontakten med alla våra medarbetare. Vårt mål är att vara bemanningsbranschens bästa arbetsgivare.

Du kommer att bli anställd av KFX HR-partner, därför är det viktigt att du trivs i rollen som konsult. Som konsult är det viktigt att du kan ta egna initiativ, är flexibel och pålitlig. Du är vårt och kundens ansikte utåt och ska därför förstå vår och kundföretagets organisation. Våra ledord på KFX HR-partner är Stolthet, Omtanke och Engagemang, dessa ska genomsyra allt vi gör.

Arbetsuppgifter

I din roll som Redovisningsekonom hos vår kund kommer du att vara en del av bolagets Finance avdelning och arbeta brett inom ekonomiområdet.

Du kommer att ha ansvaret för redovisningen i Sverige men också samarbeta med Finance funktionerna i övriga länder.

Som Redovisningsekonom kommer bland annat ha följande arbetsuppgifter:

• Löpande redovisning och rapportering

• Avstämningar

• Medverka vid månads- och årsbokslut i enlighet med koncernens policyer

• Moms och skatteredovisning (inkl. kontakt med Skatteverket)

• Rapportering och analyser

• Kontakt med revisionsbyrå

Kvalifikationer

Vi tror att du som söker har en relevant ekonomisk utbildning i grunden samt några års erfarenhet inom redovisning och rapportering. Du har en god förståelse för K2 och K3. Har du erfarenhet utav affärssystemet Dynamics Business Center är det meriterande. Du kommunicerar flytande på svenska och engelska i både tal och skrift samt är en erfaren Excel-användare.

Du är en nyfiken person med gott självförtroende som vågar ställa frågor. Som person är du prestigelös, kommunikativ och har lätt att ta dig an uppgifter både högt och lågt. Du kan se helheten samtidigt som du inte är rädd för att dyka in i detaljer vid behov. Du är analytiskt lagd och trivs med att ta eget ansvar. Du har ett genuint intresse av att göra rätt, drivkraften att vara med och implementera nya processer samt viljan att förstå och förbättra befintliga processer. Du drivs av lärande och samarbete. Rollen innebär många kontaktytor och det krävs därför att du har lätt för att bemöta olika människor och är servicemedveten.

Övrigt

Tjänsten är på heltid och tillsvidare. Vi arbetar löpande med urval och rekommenderar dig därför att skicka in din ansökan så snart som möjligt. Vi tar ej emot ansökningar via mail eller telefon, och hänvisar dig att söka direkt via vår hemsida.

Har du frågor eller funderingar? Kontakta ansvarig rekryterare Lisa Hägglund på 08- 663 99 00. Välkommen in med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Anna Jardelid

Lovisa Kvam

Lovisa Kvam

Anna Jardelid
070-663 09 49
Susanne Järleby

Emelie Wedin

Anna Jardelid

Anna Jardelid
070-971 16 67
Mathilda Berg

Mathilda Berg

Sammanfattning

  • Arbetsplats: KFX HR-partner Stockholm
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 november 2022
  • Ansök senast: 17 december 2022

Besöksadress

Sturegatan 38, Stockholm
None

Postadress

Sturegatan 38
Stockholm, 11436

Liknande jobb


20 december 2024

13 december 2024