OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en redovisningsekonom som känner att du har lite mer att tillföra? Just nu söker vi dig som känner dig trygg i redovisningsprocessen och kanske har du exempelvis en bakgrund inom byråvärlden. Nu känner du att det är dags att växa tillsammans med ett bolag för att utvecklas vidare och bredda din kompetens. Låter det som du? Då tycker vi du ska läsa vidare.
Huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvarsområden
Du blir en del av ekonomiavdelningen tillsammans med ekonomichef i en självständig och bred roll där du får påverka processer likväl som rutiner. Din uppgift blir att säkerställa att den ekonomiska redovisningen håller god kvalité och följer gällande regelverk. På sikt har bolaget som ambition att din roll ska vara länken mellan ekonomichef och ett team så du måste ha god förmåga se vad som behöver göras och tänka steget längre.
I rollen ingår men inte uteslutande:
Löpande bokföring och löner
Bokslutsarbetet och årsredovisningar.
Inkomstdeklarationer
Löpande se över att förbättra rutiner och processer för ekonomiarbetet i samråd med ekonomichef
Kvalifikationer och erfarenhet
Vissa delar ser vi att du har med dig från de erfarenheter och kompetens du hunnit skaffa dig, såsom exempelvis:
En akademisk examen inom ekonomi/redovisning/företagsekonomi eller motsvarande
Erfarenhet av kvalificerad redovisning med kunskap och kännedom av K2 och K3.
Förmåga att fungera bra i en lagorienterad miljö.
Svenska i tal och skrift samt grundläggande kunskaper i engelska, tal och skrift.
Systemintresse och grundläggande kunskap i Microsoft Office
Det ses även som ett plus i kanten om du har arbetat i Fortnox tidigare eller har erfarenhet av kundkontakt.
Personliga egenskaper
För att passa i rollen behöver du framförallt vara samarbetsvillig, serviceinriktad och analytisk. Du vill bredda dina kunskaper och arbeta i ett team där man kan diskutera ekonomiska frågeställningar och tillsammans arbeta för att leverera god kvalitet.
Vad erbjuder företaget dig?
Företaget finns i trevliga lokaler och erbjuder medarbetarförmåner såsom flexibel arbetstid, friskvårdsbidrag och sjukförsäkring. Du kommer till ett familjärt företag med lokal förankring och stora ambitioner som rustar för framtiden genom nya satsningar på medarbetare och affärsmöjligheter.
Det finns en omtanke att varje medarbetare ska ha möjlighet att kombinera ett spännande och givande yrkesliv med ett hållbart och rikt liv utanför arbetet.
Placeringsort Västerås
Ansökan
I denna rekryteringsprocess samarbetar företaget med Meritmind. För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult på Meritmind:
Saga Bergman, saga.bergman@meritmind.se 073- 594 46 34
Håkan Holmberg, hakan.holmberg@meritmind.se 073-394 55 52
Intervjuer och urval kommer att ske löpande, så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt. Denna tjänst kan du söka så länge annonsen finns tillgänglig på vår hemsida.
Meritmind arbetar kompetensbaserat för att främja en objektiv och icke-diskriminerande rekrytering. Detta innebär bl.a. att du kommer att få göra arbetspsykologiska tester om du går vidare till intervju i denna process. Vid de flesta tillsättningar görs också en Bakgrundskontroll.
Tänk på detta innan du skickar in din ansökan (i enlighet med GDPR-lagstiftningen)
Undvik känsliga personuppgifter som civilstatus, familjesituation/barn, etniskt ursprung, ålder, politiska åsikter, religiös eller filosofisk övertygelse, medlemskap i fackförening, hälsa eller sexuell läggning i din ansökan.
Det är endast möjligt att bifoga ett dokument så lägg gärna CV och eventuellt personligt brev i samma fil.
Välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
HR Manager Pernilla Carlsson
033-205100