OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Wrknest söker nu en Redovisningsekonom till Bonvers finansbolag Guldhornet som leasar ut kaffemaskiner i ett nära samarbete med Gåshaga Kafferosteri. Bonver AB är en koncern med tre verksamhetsgrenar; Apotekstjänst (dosering & logistik av läkemedel) Bonver Logistics (en av Nordens ledande logistikföretag) och Gåshaga Kafferosteri (som erbjuder en helhetslösning för marknadens bästa kaffemaskiner).
Här kommer du in i ett bolag som präglas av produktivitet, innovation och engagemang och erbjuder dig möjligheten att vara en del av ett spännande bolag i ständig utveckling. På Bonver trivs du om du är flexibel, villig att ta på dig nya utmaningar och brinner för att arbeta inom redovisning. Företaget uppmuntrar till kreativitet och att prova på nya saker. Bonver är också kundfokuserat och värdesätter tidigare erfarenhet av kundbemötande. Här får du chansen att utvecklas i din karriär, påverka företagets framtid och trivas i en dynamisk arbetsmiljö.
Bolaget har sitt kontor på vackra Gåshaga i Lidingö, med närhet till restauranger, butiker och natursköna omgivningar.
Om rollen
Som Redovisningsekonom hos Bonver blir du en nyckelperson i företagets ekonomiavdelning. Här har du möjlighet att självständigt hantera och driva redovisningen för deras finansbolag Guldhornet. Du kommer i rollen att ansvara för hela redovisningsprocessen för Guldhornet och din huvudsakliga uppgift blir att skapa avtal med kunder gällande uthyrning/leasing av kaffemaskiner samt fakturera dessa. Dessutom kommer du att samarbeta med Bonver Logistics ekonomiavdelning och stötta Redovisningsansvarig och Leverantörsreskontraansvarig. Dina arbetsuppgifter inkluderar:
- Hantering av kund- och leverantörsreskontra
- In- och utbetalningar
- Löpande bokföring
- Avstämningar
- Fakturering
- Månads- och årsbokslut
- Årsredovisning
Vi söker dig som har
- Eftergymnasial utbildning inom ekonomi, redovisning eller liknande
- 1-2 års erfarenhet av redovisning
- Goda kunskaper i Officepaket, framförallt Excel
- Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift
Vi ser det som meriterande med
- Erfarenhet av Visma eller annat liknande affärssystem
- Erfarenhet av bokslutsarbete
- Tidigare erfarenhet av kundbemötande
Vid denna rekrytering lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper, då de är avgörande för hur du kommer att lyckas i rollen och företaget. Vi förstår att man inte kan allting från början - men du ska ha en vilja att lära dig! Därför söker vi dig som är självgående, driven, ansvarstagande och har skinn på näsan. Som person är du även strukturerad och noggrann i ditt arbete, samt serviceinriktad i din kontakt med kunder och kollegor.
Övrig information
Start: Omgående
Plats: Gåshaga brygga 1, Lidingö, Stockholm
Omfattning: Heltid
Anställningsform: Direktanställning hos kund
Sök gärna så snart som möjligt då vi jobbar med löpande urval.