OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
The Place är ett rekryteringsföretag och en Worklife Partner, en plats för våra kunder och kandidater att växa på för att stärka sin affär och karriär. Vi är verksamma inom kompetensområdena Ekonomi, Administration, HR, Logistik, IT och Kommunikation och brinner för att matcha rätt kompetens med rätt företag och att skapa ett positivt arbetsliv för såväl kunder som medarbetare.
Bonver med kontor beläget på Lidingö söker nu efter deras nya redovisningsstjärna. Bonver AB består av tre bolag. Apotekstjänst, en apoteksaktör som erbjuder effektiv logistik av läkemedel. Bonver Logistics, ett av Nordens ledande logistikföretag som erbjuder en helhetslösning för e-handelslogistik samt Gåshaga Kafferosteri som erbjuder en helhetslösning för marknadens bästa kaffemaskiner.
Detta är en heltidstjänst med tillträde efter överenskommelse men vi ser gärna att du kan börja hos Bonver så snart som möjligt. Du blir under de första 6 månaderna anställd som konsult hos oss på The Place, med ambitionen att därefter gå över i anställning direkt hos Bonver.
Om rollen och dina arbetsuppgifter
I rollen som redovisningsekonom kommer du främst att arbeta med Bonvers finansbolag Guldhornet som leasar ut kaffemaskiner i ett nära samarbete med Gåshaga Kafferosteri där du självständigt kommer att driva och sköta redovisningen för bolaget. Detta innebär stort fokus på att skriva avtal med deras kunder gällande uthyrning/leasing av kaffemaskiner samt faktureringen av dessa. Du kommer också att ansvara för hela redovisningen från ax till limpa för Guldhornet. Vidare kommer du att vara delaktig och stötta ekonomiavdelningen för Bonver Logistics och ha ett nära samarbete med Redovisningsansvarig och Leverantörsreskontraansvarig.
Arbetsuppgifter
I rollen som redovisningsekonom kommer du bland annat att ansvara för:
• Kund- och leverantörsreskontra
• Hantering av in- och utbetalningar
• Löpande bokföring
• Avstämningar
• Fakturering
• Månad- och årsbokslut
• Årsredovisning
Därför är du rätt för den här rollen
Du är i början av din karriär inom ekonomi men du har samlat på dig tidigare redovisningserfarenhet och vet att det är just redovisning du vill jobba med. Då denna roll har ett stort kundfokus ser vi gärna att du är en person som har tidigare erfarenhet av kundbemötande och tycker om att ha många kontaktytor både internt och externt. Du är noggrann, strukturerad och ansvarsfull. Du gillar att arbeta brett och är inte rädd för att ställa frågor eller kavla upp ärmarna när det behövs. Vi ser gärna att du är flexibel i ditt arbetssätt och drivs av att testa på nya saker och ta dig an nya utmaningar.
Vidare har du:
• 1–2 års erfarenhet från ekonomi/redovisnings relaterade arbetsuppgifter
• Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift
• Ett intresse för affärssystem och god systemvana
• Goda kunskaper i Officepaket, särskilt Excel då detta används dagligen i arbetet.
• Tidigare erfarenhet av kundbemötande är meriterande
Arbetstid/Varaktighet
Start: Omgående
Arbetstider: 8–17, med möjlighet till flextid
Placering: På plats på Bonvers kontor på Gåshaga brygga 1, Lidingö
Så, om du är redo att ta dig an rollen som redovisningsekonom till Bonver så väntar vi spänt på din ansökan.
Skicka in ditt CV och ett personligt brev som berättar varför du är rätt person för jobbet. Vi går igenom urval löpande så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt!
Vi ser fram emot att höra från dig och få möjligheten att lära känna dig bättre!
The Place – Where happy work happens
Låter detta intressant och du fortfarande vill söka jobbet? Bra – du som lyckas knipa platsen blir dessutom en del av The Place! Som medarbetare hos The Place erbjuds du kompetensnätverk, mentorskap och trygga villkor. I The Place har du en Worklife Partner som är intresserad av att följa och utveckla ditt arbetsliv över tid.