Redovisningsekonom till Bromma

Redovisningsekonom till Bromma

Arbetsbeskrivning

Är du sugen på ny utmaning nästa år? Vi söker en redovisningsekonom till Bromma för en bred och varierad roll där du ansvarar för leverantörsreskontra och kommer arbeta med löpande bokföring och bokslut. Du kommer även ansvara för underhåll och uppföljning av CAPEX samt arbeta med anläggningstillgångar.

Vår kund är ett globalt elektronikföretag med svenskt huvudkontor i Bromma. Här arbetar strax över 60 medarbetare och ekonomiavdelningen behöver nu förstärkning.

Företaget utvecklas ständigt och växer både i Sverige och globalt så i denna roll får du tillfälle att vara med och bygga upp ett internationellt storbolag. Tjänsten innebär många interna kontakter och ger också ett brett internationellt kontaktnät.



Arbetsuppgifter

Ditt ansvar som redovisningsekonom spänner från reskontra och fakturering till avstämningar, bokslut och rapportering. I arbetsuppgifterna ingår bland annat:

- Leverantörsreskontra

- Hantera betalningar, skatt, utlägg

- Löpande bokföring

- Avstämningar och månads-, kvartals- och årsbokslut

- Periodiseringar

- Administrera CAPEX och anläggningstillgångar







Du kommer även delta i interna förbättringsprojekt samt agera bollplank och stötta kollegor inom ekonomifunktionen.

Rollen innebär ett tätt samarbete inom organisationen i Sverige och med systerbolagen inom koncernen. Du rapporterar till Ekonomichefen i Sverige och ingår i ett mindre ekonomiteam i Bromma. Vår kund arbetar i affärssystemet Dynamics.

Vem är du?

Du bör ha minst 2-3 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter och en bred förståelse redovisning från ax till limpa. Du ska ha relevant utbildning inom ekonomi och redovisning. Du har god kommunikativ förmåga i både svenska och engelska. Du har också mycket god datorvana och behärskar Office-paketet och särskilt excel mycket väl.

Till denna roll söker vi dig som är kundfokuserad, har ett starkt driv samt mycket gott ordningssinne. Du är noggrann, strukturerad, nyfiken och ansvarsfull som person. För att lyckas i rollen ser vi även att du arbetar proaktivt, har en analytisk förmåga och kan se hur förändringar kan påverka ditt arbete. Det är viktig att du är en teamspelare, tycker om att hjälpa andra och vill bidra med positiv energi.

Mer om tjänsten

- Hyr/köp eller direktrekrytering med provanställning 6 månader

- Tillsättning: omgående eller enligt överenskommelse

- Omfattning: heltid

- Placering: Bromma



Andara ansvarar för hela rekryteringsprocessen. Vid frågor, kontakta vår rekryteringsansvariga Linda Gadd på linda.gadd@andaragroup.se. Bifoga ditt CV och personligt brev så hör vi av oss så fort vi kan. Urval kommer att ske löpande.

Varmt välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Andara Economy
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 29 december 2023
  • Ansök senast: 31 januari 2024

Liknande jobb


Ekonomiansvarig

Ekonomiansvarig

21 november 2024

Junior Group Accountant

Junior Group Accountant

21 november 2024

21 november 2024