Redovisningsekonom till Bygg & Konsult

Arbetsbeskrivning

Sedan 1990 har vi på Bygg & Konsult hjälpt våra kunder med renoveringar och nyproduktion. Genom ett förtroendefullt arbete och erfarenhet har vi byggt upp en nöjd kundbas som förlitar sig på vår professionalitet, kompetens och service.

Inom företagsgruppen omsätter vi ca 200 Mkr med ca 65 anställda.

Vi sitter i nyrenoverade lokaler på Kärrlyckegatan 24 i Göteborg.

Läs mer om oss på www.byggochkonsult.se

Som redovisningsekonom ansvarar du för det löpande ekonomiarbetet i fyra av koncernens fem bolag. Du kommer att arbeta nära din kollega på ekonomiavdelningen, som arbetar med lön och andra förekommande ekonomiuppgifter i de övriga bolagen, samt även med projektledarna i organisationen. Du rapporterar till ekonomichefen. Tjänsten är placerad i moderföretaget B&K Group AB som sköter all ekonomi för koncernens företag.

I huvudsak består dina arbetsuppgifter av:

• Stöd till projektledare vid uppföljning av projektutfall
• Kundfakturering
• Kravhantering
• Löpande bokföring
• Avstämningar av konton och behjälplig vid bokslut
• Momsavstämning med momsredovisning
• Bidra till utveckling av rutiner och processer för ett effektivt ekonomiflöde

Kvalifikationer

• Vi tror att du har eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller motsvarande erfarenhet
• Minst 5 års relevant arbetslivserfarenhet, gärna med god förståelse för projektredovisning.
• Goda kunskaper i Excel.
• God kunskap i engelska och svenska i både tal och skrift.
• Erfarenhet från Visma Adm och Bygglet är meriterande.
• Kunskap om momsredovisning för byggsektorn är meriterande.

Personliga egenskaper

• Du är noggrann och strukturerad.
• Du är kommunikativ och har en pedagogisk förmåga och kan på enkelt sätt lära ut till dina kollegor.
• Du är prestigelös och hjälpsam.
• Driftig och får snabbt saker ur händerna.
• God samarbetsförmåga och positiv och social.

Ansökan

Låter detta som något för dig? Bygg & Konsult samarbetar i denna rekrytering med PS Partner. För att söka tjänsten gå in på www.pspartner.se och registrera din CV tillsammans med ett personligt brev. För frågor kontakta rekryteringskonsult Lena Wadenby +46 723 30 60 61 / lena.wadenby@pspartner.se

Sammanfattning

  • Arbetsplats: PS Partner AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 juli 2020
  • Ansök senast: 2 augusti 2020

Besöksadress

Första Långgatan 18
None

Postadress

Första Långgatan 18
Göteborg, 41328

Liknande jobb


1 november 2024

Chief accountant

Chief accountant

22 november 2024

Hyrköp - Redovisningsekonom med inslag av controlling

Hyrköp - Redovisningsekonom med inslag av controlling

22 november 2024

Redovisningsekonom

Redovisningsekonom

22 november 2024