Redovisningsekonom till Capio Närsjukvård

Redovisningsekonom till Capio Närsjukvård

Arbetsbeskrivning

Till vår kund Capio Support som är en stödfunktion för Capio Närsjukvård söker vi nu en redovisningsekonom till ett föräldravikariat på cirka nio månader. Tillsammans med en annan redovisningsekonom har du ansvar för två av Capio Närsjukvårds regioner och totalt fem bolag. Capio ingår i en börsnoterad koncern vilket medför höga krav på snabb rapportering och därmed tighta deadlines i rapporteringen.



Vad innebär tjänsten?
Vi letar efter dig som har arbetat med helheten inom redovisning och som är van vid arbete som innefattar löpande bokföring, periodiseringar, moms- och arbetsgivardeklarationer, månads-, kvartals- och årsbokslut inklusive rapportering. I rollen som redovisningsekonom ingår dessutom upprättande av årsredovisningar, ansvar för anläggningsregister samt beräkningar och upprättande av inkomstskattedeklarationer. Tillsammans med dina kollegor på avdelningen bidrar du dessutom till att utveckla rutiner för den löpande redovisningen och bokslutsprocessen.

Vem vi söker?
Vi tror att du som söker tjänsten har erfarenhet från ett liknande arbete med komplex redovisning och tighta deadlines. Du är en ödmjuk person som tycker det är roligt att snabbt sätta dig in i en verksamhet och vill bidra som en värdefull resurs till företaget. Vi lägger stor vikt vid ordning och reda och att processer följs så att du är noggrann och anpassningsbar är en förutsättning. För att trivas i rollen som konsult är du prestigelös och van vid att ta tag i arbetsuppgifter och driva ditt eget arbete framåt. Flytande svenska i tal och skrift är ett krav. Har du erfarenhet från affärssystemet Agresso är det meriterande. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Övrig information:
Vi söker dig som finns tillgänglig att påbörja ett nytt uppdrag den 11 januari 2021, uppdraget förväntas pågå till och med september 2021. Capio sitter i trevliga lokaler i centrala Göteborg.

Ansökan För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef Katarina Forslund på 031-333 54 82. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut.

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla uppgifter kring hälsa, medborgarskap, sexuell läggning eller medlemskap i fackförening. Notera även att vi tyvärr inte kan ta emot CV via e-post.

Varmt välkommen med din ansökan!

För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår integritetspolicy: https://sjr.se/gdpr/integritet... (https://sjr.se/gdpr/integritetspolicy/)

Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.

Om företaget
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.

SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget SJR in Scandinavia AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB, Ogunsen AB, SJR IT AB och WES AB.



Titel: redovisningsekonom

Kontaktpersoner på detta företaget

Tomas Vinnersten

Magnus Mellborg

Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke

Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SJR
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 11 november 2020
  • Ansök senast: 30 november 2020

Besöksadress

Kullagatan 8, Helsingborg
None

Postadress

Kullagatan 8
Helsingborg, 25220

Liknande jobb


27 november 2024

26 november 2024

Junior Accountant - Student

Junior Accountant - Student

26 november 2024