Redovisningsekonom till Cellink

Redovisningsekonom till Cellink

Arbetsbeskrivning

CELLINK is proud to be a part of BICO, the world’s leading bioconvergence company. More than 1,000 laboratories, including ones at the top 20 pharmaceutical companies, are using these award-winning innovations. As part of BICO’s bioconvergence revolution, CELLINK is dedicated to making the on-demand bioprinting of human organs and tissues a future reality and creating the future of health.

Vill du vara en del av ett snabbväxande bolag som erbjuder en spännande internationell miljö? Söker du en roll där du får möjlighet att växa och utvecklas samt en arbetsplats med hög trivsel och samhörighet? Då ska du läsa vidare!



Om tjänsten

Cellink drivs av sina värderingar; inspiration, passion och uthållighet, vilka också värdesätts hos medarbetarna. Här kommer du vara en del av ett härligt framåtsträvande team om fem personer som jobbar nära varandra med en teamleader i spetsen. I moderna lokaler på kontoret i Kallebäck jobbar du i redovisningsteamet som utgör deras Shared Service Center, här sköts hela eller delar av redovisningen för bolagen världen över. Du jobbar även tätt med koncernredovisningsteamet som ansvarar för konsolideringen av BICO-koncernen. På plats sitter även teamen för forskning- och utveckling, produktion och distribution.



Du kommer vara en del av teamet som ansvarar för den amerikanska verksamheten och ha följande arbetsuppgifter:

- Kontakt med den lokala funktionen i USA så som finansteamet, försäljningschefer, forsknings- och utvecklingschefer och legalavdelningen.

- Månadsbokslut och rapportering i konsolideringsverktyget Aaro för flera amerikanska bolag.

- Stödja våra amerikanska bolag med avstämning och diverse analyser av exempelvis balansräkning och marginaler samt kostnadskontroll.

- Delta i budget- och prognosarbeten.

- Effektivisera och förbättra processer kopplade till kundreskontra så som påminnelsehantering och kundkontakt för att säkerställa korrekt fakturering och indrivning.

- Kontinuerlig utveckling av internkontroll.



Vem söker vi?

Vi tror att du har en universitetsutbildning i ekonomi med inriktning mot redovisning och några års erfarenhet av liknande roll gärna i en internationell koncern. Du gillar att ta eget ansvar och egna initiativ, är prestigelös, noggrann och har god analytisk förmåga samt mycket goda kunskaper i excel. Du är en lagspelare, har förmågan att se förbättringar och viljan att vara med och utveckla rutiner och processer. För att axla rollen behöver du behärska engelska och svenska flytande, både i tal och skrift. Erfarenhet av IFRS och rapportering av skatt är meriterande.

Ansökan

För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef Emelie Löfqvist på 076-647 16 30. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut.

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet.

Varmt välkommen med din ansökan!

Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.

Om SJR
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.

SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget Ogunsen AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB och WES AB.



För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår Integritetspolicy (https://sjr.se/integritetspolicy/)

Kontaktpersoner på detta företaget

Tomas Vinnersten

Magnus Mellborg

Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke

Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SJR
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 16 maj 2023
  • Ansök senast: 9 juni 2023

Besöksadress

Kullagatan 8, Helsingborg
None

Postadress

Kullagatan 8
Helsingborg, 25220

Liknande jobb


20 december 2024

13 december 2024