Redovisningsekonom till centrala Göteborg

Redovisningsekonom till centrala Göteborg

Arbetsbeskrivning

För kunds räkning söker vi nu en redovisningsekonom till ett konsultuppdrag på 6 månader med start omgående. Vår kund sitter i fina lokaler nära centralstationen i Göteborg. Vår kund är ett scale-up bolag inom Ed Tech med fokus på barn och deras rätt till lärande. Bolaget växer och har verksamhet i flera länder.

Arbetsuppgifter:
I rollen som redovisningsekonom hanterar du redovisningen för koncernens moderbolag. Tillsammans med CFO är du också delaktig i konsolideringen av de sex dotterbolagen. Arbetet innebär bland annat löpande redovisning och bokslutsarbete. Bokslut görs varje månad men stort fokus ligger på kvartalsboksluten då vår kund är ett börsnoterat bolag.

Vem söker vi?
Vi söker dig som trivs i en bred roll och som är en lösningsorienterad och flexibel person. Du är noggrann och serviceminded och har lätt för att sätta dig in i nya arbetsuppgifter. Du har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi och flerårig erfarenhet av att arbeta som redovisningsekonom. Vidare är kunskaper i K3 viktigt och vi ser det som positivt om du sedan tidigare har gjort dig bekant med koncernredovisning. För att lyckas i rollen behöver du vara väl bevandrad i Microsoft Office, främst Excel. Har du även erfarenhet av Fortnox och Microsoft Dynamics är det meriterande. Koncernspråket är engelska och det är viktigt att du behärskar både engelska och svenska i såväl tal som skrift.

Vi tror att du har ett par års erfarenhet från arbete med redovisning och en god ekonomisk förståelse. I den här rollen krävs det noggrannhet och struktur då arbetet stundtals är detaljerat.

Är detta du? Sök då redan idag!

Övrigt
Tjänsten är ett konsultuppdrag på sex månader med start omgående. För rätt person kan det finnas möjlighet till anställning hos vår kund efter konsultuppdragets slut.

På det här uppdraget förväntas du vara på plats i kundens lokaler större delen av tiden men möjlighet till hemarbete 1-2 dagar i veckan finns efter upplärningsperioden.

Ansökan
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Talent Acquisition Manager Frida Dalevik på 0702-071131. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut.

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet.

Varmt välkommen med din ansökan!

Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.

Om SJR
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.

SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget Ogunsen AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB och WES AB.



För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår Integritetspolicy (https://sjr.se/integritetspolicy/)

Kontaktpersoner på detta företaget

Tomas Vinnersten

Magnus Mellborg

Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke

Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SJR
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 5 september 2023
  • Ansök senast: 24 september 2023

Besöksadress

Kullagatan 8, Helsingborg
None

Postadress

Kullagatan 8
Helsingborg, 25220

Liknande jobb


20 december 2024

13 december 2024