Redovisningsekonom till CityMail

Arbetsbeskrivning

Rollen & kontexten

Rollen titulerar vi internt Redovisningsansvarig och tjänsten är för dig som är Redovisningsekonom och vill utvecklas. Vi söker dig som är en kommunikativ, affärsmässig och handlingskraftig ekonom som uppskattar att arbeta nära affären. CityMail består av en legal enhet (K3) och ägs av det tyska kapitalbolaget Allegra Capital. Du arbetar tätt ihop med vår redovisningsassistent som sköter kund- och leverantörsreskontran och du kommer även att ha ett mycket nära samarbete med andra kollegor inom lön, controlling, IT, sälj och fastighet. Vi jobbar idag i Microsoft Dynamics NAV men kommer under året att påbörja bytet till Business Central och du blir en viktig del av det projektet. Din ledare är bolagets CFO, Oskar Nilsson och din arbetsplats ligger i Västberga.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:

Ansvara för den löpande redovisningen
Ansvara för upprättande av månads- & årsbokslut samt årsredovisning
Ansvara för moms-, skatte-, inkomstdeklaration
Löpande kontakt med revisorer
Systemägare Medius och Superuser Dynamics NAV
Ansvara för rapportering till myndigheter mfl
Back-up för kollega


Din profil

Som person är du resultatdriven med en god förståelse för affärer. Du är ambitiös, nyfiken, lösningsorienterad. Det är viktigt att du trivs med att arbeta operativt såväl som strategiskt samt att du har en god analytisk förmåga. För att trivas bra i vår organisation är det viktigt att du är en lagspelare som trivs i samarbete med andra, att du är en god kommunikatör och har lätt att vinna förtroende.

För att trivas i vår omväxlande miljö är det viktigt att du är prestigelös och trivs i en familjär, föränderlig och öppen kultur.

Dina kvalifikationer

Vi söker dig med en eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller motsvarande arbetslivserfarenhet. Du har flera års erfarenhet av både självständigt och kvalificerat redovisningsarbete där du har ansvarat för helheten. Vi vill att du har goda kunskaper om svenska redovisningsregler samt ekonomi- & redovisningsrelaterade system, Excel och övriga Office-paketet. Du har goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och i skrift.

Varför ska du välja oss?

CityMail hjälper företag att kommunicera via brevlådan som kanal. Våra kunder anlitar oss som partner för att nå rätt person, vid rätt tidpunkt, med rätt budskap. Vi startade 1991 som världens första fria postföretag, och vi fortsätter att utmana marknaden. Tillsammans med våra samarbetspartners når vi ca 64% procent av Sveriges hushåll och företag med hjälp av ungefär 1600 medarbetare.

Vår organisation präglas av prestigelöshet och stark teamkänsla, vi hjälper varandra när det behövs. Alla arbetar under ett stort mått av eget ansvar för såväl de egna arbetsuppgifterna som för inhämtande av den information som krävs för att utföra jobbet. Våra medarbetare är vår största och viktigaste resurs! Med dig som medarbetare kan vi uppnå CityMails vision: förbättra samhället med effektiva leveranser. Vi vet att en arbetsplats med en stor mångfald där medarbetarna har olika bakgrund, och inte minst olika kön, är nyckeln till framgång. Vi erbjuder dig ett professionellt ledarskap, engagerade medarbetare och en möjlighet att utvecklas. Om du delar våra värderingar och tilltalas av att arbeta i en ständigt utvecklande miljö mot högt ställda mål, kommer vi ge dig möjligheten att växa och utvecklas i en miljö där genomförande och eget initiativ värderas högt.

Ansökan

I den här rekryteringen samarbetar CityMail med EQonomy/Wise Professionals. Du söker enkelt med ditt CV eller din LinkedIn-profil på eqonomy.se och du får då svara på några korta frågor – vi tar inte emot ansökningar via mejl. Om du går vidare i processen kommer du inom några dagar att få genomföra två arbetspsykologiska tester. Vi vill tidigt i processen samla in så mycket fakta som möjligt för att vi ska kunna göra den bästa matchningen. Som kandidat får du göra testerna tidigt i processen eftersom vi vill säkerställa ett objektivt, fördomsfritt och rättvist urvalsarbete. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvariga rekryteringskonsult Christina Norin christina.norin@eqonomy.se

Välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: EQonomy
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 februari 2022
  • Ansök senast: 6 mars 2022

Besöksadress

Sveavägen 13
None

Postadress

Sveavägen 13
Stockholm, 11157

Liknande jobb


20 december 2024

13 december 2024