Redovisningsekonom till Coompanion

Arbetsbeskrivning

Coompanion Göteborgregionen befinner sig i en spännande utvecklingsfas, bl a har vi tilldelats ett större EU-projekt som handlar om att skapa 1000 nya jobb i sociala företag före 2020, och söker därför nu en redovisningsekonom till vår ekonomiavdelning.
Som redovisningsekonom sköter du vår löpande redovisning liksom vår löneadministration. Du kommer också att sköta vår administrativa kommunikation med våra projektpartners samt skapa och utveckla nya rutiner för oss och våra intresseföretag. Du arbetar nära våra projektledare och ger stöd i ekonomistyrning och genomför kontinuerligt olika uppföljningar. Du rapporterar till vår ekonomichef som kommer att gå i pension om några år. Trivs du med oss och vi med dig är detta jobbet ditt.

Vilka är Coompanion?
Coompanion är företagsrådgivaren för samhällsentreprenörer och när man vill starta företag tillsammans. Vi verkar för att människor skall kunna lösa behov och förverkliga sina idéer genom att företaga tillsammans. Det gör vi genom kostnadsfri rådgivning till de som vill starta gemensamt ägda företag. Vi stödjer de kooperativa och sociala företagen genom kompetensutveckling, konsulttjänster och utvecklingsprojekt. I våra utvecklingsprojekt utvecklar vi det sociala entreprenörskapet för att Västsverige skall bli en hållbarare region.

Vi är själva ett kooperativ. Vår ekonomiska förening bildades 1987 och medlemmarna är personal och drygt 70 kooperativa företag och näringsdrivande ideella föreningar. I Göteborg är vi 12 anställda. Vi är ca 130 kollegor på 24 andra Coompanion runt om i landet.
Vårt arbete präglas av engagemang, stor frihet och stort ansvar.
Förutom vår egen administration så handhar vi ekonomin i flera till oss närstående företag som Mikrofonden Väst, Coompanion Sverige AB, Social Trade Väst, Göteborgsregionens Sociala ekonomi med flera. Avsikten är att utveckla ytterligare administrativt stöd till de kooperativ som är våra medlemmar eller franchisetagare.

Arbetsbeskrivning
Som redovisningsekonom sköter du vår löpande redovisning liksom vår löneadministration. Du kommer också att sköta vår administrativa kommunikation med våra projektpartners samt skapa och utveckla nya rutiner för oss och våra intresseföretag. Du arbetar nära våra projektledare och ger stöd i ekonomistyrning och genomför kontinuerligt olika uppföljningar. Du rapporterar till vår ekonomichef som kommer att gå i pension om några år. Trivs du med oss och vi med dig är detta jobbet ditt.

Arbetsuppgifter:
- Fakturering, inbetalningar och kravhantering
- Leverantörsreskontra och utbetalningar
- Budgetarbete
- Månadsrapportering och bokslut
- Löpande redovisning
- Löner

Utöver det löpande ekonomiarbetet har du förmågan att se möjligheter till olika effektiviseringar. Vår redovisning sker i Hansa, tidredovisning och CRM sker i Google ZOHO och Yanomo.

Vem är du?
Vi söker dig som har eftergymnasial ekonomiutbildning och några års erfarenhet av praktiskt ekonomiarbete. Du har mycket god datorvana och stort intresse för utveckling av administrativa system inkl business controlling.
Du är självgående, ansvarsfull och noggrann. Du har lätt för att kommunicera och du delar våra värderingar om att ekonomiska verksamheter med fördel drivs och ägs demokratiskt.
Har du erfarenhet från redovisning av EU-projekt o/e kooperativa verksamheter är detta meriterande.

Du har lätt för att samarbeta med andra, är rak och tydlig och starkt utvecklingsmotiverad.
Erfarenhet är viktigt men vi fäster också stor vikt vid din motivation och drivkraft.

Kontaktperson
Är tjänsten intressant för dig så ansök via länken med ett registrerat CV senast den 30 augusti 2015. För mer information kontakta rekryteringskonsult Camilla Rippe 031-61 72 67.

Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Therese Rocafort Svensson

Angela Ekelöf
0340-66 42 71
Åsa Mårtensson
031-61 72 17
Mathias Ericson
0650-356 93
Emma Larsdotter Moström
090-702361
Jenny Viklund
0660-599 76
Helene Mårtensson
040-660 63 32
Hanna Eriksson
+4611194358
John Johansson
+46 703 24 25 19
Gosta Dreifeldt
+4642371645

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Experis Finance Huvudkontor
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • 100% Enligt överenskommelse
  • Publicerat: 24 juli 2015

Besöksadress

Klarabergsgatan 29
None

Postadress

Klarabergsgatan 29
Stockholm, 11181

Liknande jobb


20 december 2024

13 december 2024