OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Serveoffice har fått i uppdrag att rekrytera en redovisningsekonom till vår kund Dipart Entreprenad AB. Tjänsten är på heltid med placering i Nacka. Start enligt överenskommelse.
Arbetsbeskrivning
I rollen som redovisningsekonom hos Dipart Entreprenad har du ansvar för den löpande redovisningen och du rapporterar till ekonomichef. Vi tror att du har minst 5 års erfarenhet av samtliga arbetsuppgifter på en ekonomiavdelning. Mer detaljerat innebär tjänsten bland annat: Löpande redovisning
Kund- och leverantörsreskontra
Moms- och skattedeklarationer
Utläggshantering
Månads- och årsbokslut
Årsredovisning, inkl deklaration och skatteberäkning
Koncernredovisning i samarbete med övriga ekonomer i organisationen.
Kvalifikationer och egenskaper
Vi söker dig med relevant utbildning för tjänsten. Du har troligtvis arbetat några år i likvärdig roll och har stor förståelse och gedigen kunskap för hela det ekonomiska flödet.
Du har erfarenhet av flera olika ekonomisystem och har du erfarenhet av Hogia Bygg ekonomi, Readsoft, Hogia approval manager och Visma.Net så är det meriterande. Du är dessutom van att arbeta med Excel dagligen.
I arbetet som redovisningsekonom är det viktigt att vara noggrann eftersom det ofta kräver att du behöver analysera detaljer men du behöver samtidigt kunna ha ett helhetsperspektiv.
För att trivas hos Dipart är det av betydelse att du gillar att jobba i ett högt tempo där mycket kan hända på en och samma gång. Du är van att ta ansvar för ditt arbete, är engagerad och att arbeta mot deadlines.
Om företaget
Dipart har sitt kontor i Nacka Strand och fasta etableringar finns på ett flertal ställen runt om i Storstockholm. Du kommer tillhöra ett team bestående av 4-5 andra medarbetare inom ekonomi och administration. Totalt är vi idag 150 st anställda varav ca 100 är yrkesarbetare.
Företagets strävan är att ständigt utvecklas och bidra till samhällsutvecklingen. Du erbjuds stora utvecklingsmöjligheter och chansen att vara med och påverka och förbättra arbetssättet och rutiner kring bolaget är väldigt stort. Trivsel och gemenskap är viktigt liksom att sporra varandra att emellanåt gå utanför våra egna boxar. Ambitionen att vara ett modernt företag med öppet sinne som lär av sina kunder, medarbetare och samarbetspartners är tydlig.
Ansökan och kontakt
I den här processen samarbetar Dipart Entreprenad AB med rekryterings- och bemanningsföretaget Serveoffice. Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Serveoffice men du kommer anställas direkt hos Dipart. Skicka in din ansökan snarast genom att ansöka nedan. Urvalet görs löpande. Vi tar inte emot ansökningar via mail utan endast via vår hemsida. Frågor kring tjänsten besvaras av Cissi Silvstam på 070-564 13 70, cissi.silvstam@serveoffice.se eller Melissa Al-Haydari på 076-724 90 28, melissa.haydari@serveoffice.se
Om Serveoffice
Serveoffice är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag som med passion och expertis levererat kvalitet i över 30 år. Vi rekryterar och tillsätter konsulter på tjänstemannasidan primärt inom kompetensområdena ekonomi, hr och lön. Serveoffice har de senaste fyra åren certifierats som en av Sveriges allra bästa arbetsplatser enligt undersöknings- och konsultföretag Great Place to Work.
Kontaktpersoner på detta företaget
Emilia Madeon
0707-32 22 46