Redovisningsekonom till Ecogain

Redovisningsekonom till Ecogain

Arbetsbeskrivning

Ecogain är ett av landets snabbast växande konsultföretag, med särskilt fokus på biologisk mångfald och omställning till förnyelsebar energi. Vi hjälper svenska och internationella företag till hållbara affärsmodeller med ett medvetet fokus på biologisk mångfald och ökad klimatnytta, med ökad affärsnytta och stärkt varumärke som följd. Ecogains styrka är att vi behärskar kundens hela värdekedja, från strategiskt arbete på koncernledningsnivå till projektutveckling och direkta åtgärder på land och i vattenmiljöer.

Ecogain växer och behöver stärka organisationen med en redovisningsekonom till kontoret i centrala Göteborg!

Är du självständig och flexibel med ett par års erfarenhet från ekonomi och vill vara med på tillväxtresan att bli det ledande kunskapsföretaget i Europa inom biodiversitet och hållbar klimatomställning? Då är det kanske dig vi söker!

Om rollen
Som redovisningsekonom hos Ecogain kommer du få en helhetsroll och arbeta brett inom ekonomiområdet. Affärssystemet är Maconomy och här finns kund- och leverantörsreskontra samt projekt och tidrapportering, där mycket är automatiserat. Erfarenhet av Maconomy är meriterande.

Du kommer vara delaktig i boksluten tillsammans med CFO. I din roll kommer du ha mycket kontaktytor internt men även med kunder och leverantörer. Då företaget växer kommer det finnas stora möjligheter för rätt person att axla mer ansvar successivt.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter som redovisningsekonom är:

- Ansvara för kund- och leverantörsreskontra
- Bokföring
- Betalningar och filhantering
- Avstämningar
- Projektekonomi


Din profil
Vi ser gärna att du är civilekonom med inriktning redovisning eller att du har en YH-utbildning inom redovisning. Du har några års relevant arbetslivserfarenhet och har god förståelse för det ekonomiska flödet. Har du jobbat i konsultbranschen och har erfarenhet av projektekonomi ses det som positivt.

Du har mycket goda kunskaper i svenska, både skriftligt och muntligt, samt känner dig bekväm med engelska. Du har även mycket god kunskap i Office-paketet.
Du känner dig bekväm i att jobba i ett mindre bolag och har förmågan att hantera olika personligheter med skiftande bakgrunder.
Du har en hög servicenivå och är handlingskraftig med social förmåga och trivs med högt tempo! Som person är du också positiv, självgående, noggrann och strukturerad.

Ecogain erbjuder stor flexibilitet att jobba hemifrån eller på kontoret och du kommer ges stor möjlighet till utveckling och utbildning!
Vill du arbeta på ett bolag där det händer mycket, med korta beslutsvägar och en familjär stämning - då är detta tjänsten för dig!

Ansökan
I denna rekrytering har Ecogain valt att samarbeta med SJR. För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Sofia Obstfelder Garellick på 076-647 16 07. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Sista ansökningsdag är 2022-10-23. Notera att vi inte tar emot ansökningshandlingar via e-post.

Vi arbetar kompetensbaserat och använder oss av arbetspsykologiska tester som en del av urvalsprocessen. Allt för att säkerställa en fördomsfri och rättvis rekryteringsprocess.

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet.

Om tjänsten, utifrån behörighet, mandat och påverkanskraft, motiveras en bakgrundskontroll eller kreditupplysning kan sådan komma att genomföras under rekryteringsprocessen avseende slutkandidat.

Varmt välkommen med din ansökan!

För information om hur vi behandlat dina personuppgifter se vår integritetspolicy.

Kontaktpersoner på detta företaget

Tomas Vinnersten

Magnus Mellborg

Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke

Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SJR
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 4 oktober 2022
  • Ansök senast: 23 oktober 2022

Besöksadress

Kullagatan 8, Helsingborg
None

Postadress

Kullagatan 8
Helsingborg, 25220

Liknande jobb


1 november 2024

Chief accountant

Chief accountant

22 november 2024

Hyrköp - Redovisningsekonom med inslag av controlling

Hyrköp - Redovisningsekonom med inslag av controlling

22 november 2024

Redovisningsekonom

Redovisningsekonom

22 november 2024