OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du bli en del av Region Östergötlands ekonomifunktion som är en av länets största arbetsgivare för ekonomer? Här finns en arbetsplats där du får möjlighet att arbeta tillsammans med olika professioner och där kunderna är verksamheter inom Region Östergötland.
Vi söker dig som trivs i rollen att ge stöd till andra verksamheter men också känner starkt för för korrekt redovisning och god intern kontroll.
Redovisningsekonom inom Region Östergötland är en av flera roller inom ekonomiområdet och det finns goda möjligheter till utveckling inom organisationen. Ekonomiservice består av två enheter med nästan 50 medarbetare som tillsammans stöttar regionens verksamheter med löpande redovisning, hantering av kund- och leverantörsreskontra och periodbokslut.
Arbetsbeskrivning
Arbetsuppgifterna innefattar att:
- genomföra korrekta och väl dokumenterade period- och årsbokslut
- arbeta med redovisning av projekt med externa eller interna finansiärer
- hantera ekonomiadministrativa uppgifter
- stödja verksamheten i löpande redovisningsfrågor
Du är en del av redovisningsekonomgruppen, men förväntas också arbeta självständigt med en eller flera verksamheter. Som redovisningsekonom arbetar du aktivt med att bidra till god kvalitet i redovisningen och driver tillsammans med kollegor ständiga förbättringar och effektiviseringar inom området redovisning och intern kontroll. Redovisningsekonomgruppen är också andra linjens kundtjänst och du förväntas kunna förklara redovisning för andra professioner inom regionen.
#LI-Onsite
Utbildning och erfarenhet
Du har civilekonomexamen eller utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Goda kunskaper i talad och skriven svenska
Du har arbetat med redovisning tidigare och har minst tre års erfarenhet av redovisningsarbete och bokslutsarbete och arbetat med utveckling och effektivisering av processer och arbetssätt.
Det är meriterande om du har arbetat på en ekonomiavdelning i offentlig sektor.
Personliga egenskaper
I den här tjänsten lägger vi stor vikt vid de personliga egenskaperna. Du är en engagerad medarbetare, du delar med dig av dina idéer om hur metoder och arbetssätt kan förbättras. Du har god förmåga att skapa struktur och är initiativtagande. Du är självgående men samarbetar också bra med andra på ett flexibelt och serviceinriktat sätt. Eftersom en del av tjänsten innefattar att informera och ibland utbilda andra är tydlighet också en viktig egenskap.
Ansökan och anställning
Intervjuer för tjänsten kommer att ske under vecka 24-25.
Läs gärna om https://www.regionostergotland.se/ro/jobb-och-utbildning/dina-formaner hos oss.
Inför anställning i ett patientnära arbete inom Region Östergötland kommer du att få fylla i en https://ledsys.lio.se/Document/Document?DocumentNumber=54500.
Varmt välkommen in med din ansökan! Om du behöver hjälp med att registrera i systemet, kontakta kundtjänst Stöd och service, 010-103 60 00, under kontorstid.
Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Region Östergötland har upphandlade avtal.