Redovisningsekonom till ELON Group AB

Redovisningsekonom till ELON Group AB

Arbetsbeskrivning

Om företaget
Elon Group AB (tidigare Electra) är en komplett leverantör av varor och tjänster inom handel och logistik. Våra kunder tillhör de ledande fackhandelskedjorna i Sverige.

Läs gärna mer om vad som sker hos oss genom att klicka in på www.elongroup.se

Elon Group vill vara en attraktiv arbetsplats. Hos oss präglas arbetsklimatet av omtanke för dig som individ. All verksamhet hos Elon Group ska byggas på mångfald, inkluderande och respekt för alla människors lika värde. Detta leder till engagemang, innovation och affärsutveckling. Tillsammans med utmanande och stimulerande arbetsuppgifter gör detta Elon Group till en spännande arbetsplats. Att vara en attraktiv arbetsgivare säkerställer vi genom kompetensutveckling, löpande uppföljning av arbetsinsatser, bra ledarskap samt bra kommunikation.

Dina arbetsuppgifter
Elon Group AB erbjuder de kunder som redan är anslutna till oss genom våra kedjekoncept hjälp med löpande redovisning, månads- och årsbokslut samt löneadministration. Våra kunder är butiker inom hemelektronik- och möbelbranschen.

Tjänsten som redovisningsekonom på Elon Financial Service innebär att sköta löpande bokföring, registrera in- och utbetalningar, registrera leverantörsfakturor, stämma av konton, göra månadsbokslut med periodiseringar, moms- och skattedeklarationer. Du kommer även att göra årsbokslut och ha kontakt med kundernas revisorer.

Den största delen av din arbetstid kommer du att vara kontaktperson och sköta all löpande redovisning, från kontering till månads- och årsbokslut i ett antal egna butiker. Varje månad skapar du ett rapportpaket gällande resultat och balansräkning till dina kunder. Viss del av din arbetstid kommer du att avlasta dina kollegor med löpande bokföring och avstämningar i deras kunduppdrag, varpå nära samarbete med kollegor är en naturlig del av vardagen.

Arbetsuppgifter genomför du med stort fokus på noggrannhet, kvalitet och under ett delvis högt tempo. Ditt arbete inkluderar också en del kundkontakt och du arbetar därför utifrån ett serviceinriktat och jordnära förhållningssätt för att säkerställa kundnöjdhet av högsta klass.

På ELON Group får du chans att utveckla din kompetens både genom samverkan med erfarna kollegor och genom relevanta utbildningar.

?Placeringsort är Kalmar och tjänsten ska tillsättas snarast.

Din profil
Vi söker dig som är intresserad av att ingå i ett engagerat team med en vilja att ge kunder service av högsta kvalitet.
Du är utbildad ekonom eller har motsvarande arbetslivserfarenhet.

Som person är du analytisk, noggrann och ansvarstagande. Du är mycket bra på att kommunicera och har en god vana att strukturera ditt arbete. Du kommer att ha en del kundkontakter och därför är det en fördel om man har en stor social kompetens samt är serviceinriktad och jordnära som person. Tjänsten ställer höga krav på din flexibilitet och samarbetsförmåga. Vidare tycker du om att jobba i ett högt tempo, utan att detta riskerar kvalitén i utförandet av uppgifterna.

Du värdesätter att arbeta i ett team med god sammanhållning och gillar du dessutom att ha roligt på jobbet så vill vi gärna träffa dig.

För att vara aktuell för denna tjänst behöver du ha en god systemvana samt ha goda kunskaper i MS Office, med tyngdpunkt i Excel.

Tjänsten ska tillsättas snarast.


Låter det intressant?

Vår samarbetspartner i den här rekryteringen är rekryteringsföretaget Premier. Har du några frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Marie Salebäck, telefon 072-090 89 80 eller e-post marie.saleback@premier.se
Din ansökan skickar du in via Premiers hemsida, www.premier.se, senast 14 Oktober, 2022. I den här rekryteringen arbetar vi med löpande urval, så skicka gärna din ansökan idag.

Med anledning av nya dataskyddsförordningen GDPR, ber vi dig att utesluta de sista fyra siffrorna i ditt personnummer samt eventuella referenskontakter i din ansökan/CV. Vi tar ej emot ansökningar via e-post.

Välkommen med din ansökan!


Om Premier

Premier är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag som har varit verksamt sedan 1993. Vi har verksamhet på 7 orter och är idag ca 500 anställda. Vi är en helhetsleverantör vad gäller personal inom försäljning/marknad, ekonomi, industri, lager/logistik, teknik, HR, inköp och administration. Vår målsättning är att alltid försöka överträffa våra kunders och medarbetares förväntningar och att erbjuda både våra kunder och sökande bästa möjliga bemötande. Premier ska lämna kvar en känsla av en overkligt bra upplevelse. Helt enkelt.

Kontaktpersoner på detta företaget

Fredrik Moberg
033-136806
Magnus Fagerberg
0707-85 86 37
Anders Kristiansen

Pernilla Björn
0707858638
Malin Andersson
0707-858648
Marcus Andersson
0725-133900
Anders Kristiansen
0707858647
Lisa Hed
0722-534492
Magnus Fagerberg

Magnus Lindberg
0707858642

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Premier Service Sverige AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 23 september 2022
  • Ansök senast: 16 oktober 2022

Besöksadress

Torggatan 5, Trollhättan
None

Postadress

Torggatan 5
Trollhättan, 46134

Liknande jobb


27 november 2024

26 november 2024

Junior Accountant - Student

Junior Accountant - Student

26 november 2024