OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om konsultuppdraget
- Ort: Stockholm
- Uppdragslängd: ca. 2 år
- Sista ansökningsdagen: ansök snarast
- Uppdragsstart: Enl. ök.
- Omfattning: 100%
- OBS! Det är väldigt viktigt att du uppfyller skall-kraven för att vi överhuvudtaget ska kunna offerera dig, annars förkastar beställaren vårt anbud omgående där både din tid resp. vår tid går till spillo.
Bakgrund
Kunden har ett stort underhållsbehov för ledningar och stationer i deras stamnät, och dessutom kommer många nya projekt de kommande 10-15 åren. Därför behöver de förstärka deras team med underhållsekonomer med ytterligare en resurs.
Uppdragsbeskrivning
Kunden söker nu en ekonom som ska ingå i teamet för Underhållsekonomi. Teamet består av ekonomer en avtalsförvaltare och en controller. Det är viktigt att personen passar i teamet och därför kommer stor vikt att läggas på förmågan att samarbeta såväl som personliga egenskaper.
Säkerhetsprövning
Säkerhetsprövning kommer att krävas med anledning av att personen kommer hantera hemliga uppgifter. För aktuellt uppdrag krävs säkerhetsskyddsavtal 2 med samt registerkontroll av aktuell konsult för uppdraget. Processen för upprättande av SUA-avtal beräknas ta ca 8 till 10 veckor men kan både ta längre och kortare tid. Om upprättandet av SUA-avtal och registerkontroll blir klar innan angiven tidplan för uppdragsstart ser Kunden gärna att konsulten påbörjar sitt uppdrag tidigare i överenskommelse med aktuell beställare från Kunden.
Obligatoriska kompetenser och erfarenhet (skallkrav):
- Högskoleutbildning inom ekonomi eller eftergymnasial utbildning som bedöms likvärdig.
- Arbetslivserfarenhet minst 5 år inom redovisningsekonomi.
- minst 2 års erfarenhet av Excel
- Har arbetat minst 1 år i affärsredovisningssystemet UBW (tidigare Agresso) eller liknande system.
- Har tidigare varit delaktig i månads- kvartals och årsbokslut, budget- och prognosarbete.
Meriterande kompetenser och erfarenhet (börkrav):
- Minst två års erfarenhet från statlig verksamhet.
- Minst ett års erfarenhet av avtalsuppföljning, garantier och avskrivningar.
- Minst två års erfarenhet av månads- kvartals och årsbokslut, budget- och prognosarbete.
Annat
Nedanstående personliga egenskaper säkerställs via referenser och vid eventuell intervju. Kunden förbehåller sig rätten att kontakta egna relevanta referenser (än de som leverantören själv angivit) för att säkerställa uppfyllande av krav.
- God samarbetsförmåga och initiativförmåga
- Flexibel och anpassningsbar efter arbetsbelastning
- Ödmjuk och ha lätt för att skapa förtroende
- Arbetar självständigt och målinriktat
- Fallenhet för administrativa arbetsuppgifter
- Förmåga att arbeta analytiskt
______________________
Hur du kommer vidare
- Sök uppdraget genom denna annons
- I ansökan anger du ett kravställt timpris
- Lägg in ett CV i word-format
- Vi återkopplar genom plattformen om något behöver kompletteras eller förtydligas.
- Återkoppling sker vanligtvis från Kunden till oss inom 10 arbetsdagar från det att ansökningstiden utgått. Vi försöker återkoppla omgående till dig som kandidat snarast vi har ny information avseende din ansökan eller uppdraget. Skulle återkoppling dröja, vänligen kontakta oss via plattformen.
Inför en eventuell intervju meddelas du om vilken kunden är i god tid.
Om Shaya Solutions
Konsult- och kompetenspartner inom IT, Management och Teknik.
Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag i hela Sverige med utgångspunkt i Stockholm. Vårt motto är därför Ödmjukhet, Ihärdighet samt Flexibilitet.
Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar.
Annonsförsäljare undanbedes.
Kontaktpersoner på detta företaget
Joseph Öberg Shaya
Ellen Falkenström