OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Rollen innebär att till huvuddelen medverka som projektekonom i externfinansierade projekt; stöd med projektansökningar, löpande uppföljning, rapporter, rekvisitioner, avstämning och omföring, rådgivning till projektledare, tidredovisning. I övrigt innebär rollen att delta i redovisningsgruppens löpande arbete, som t ex leverantörsfakturor, manuella betalningar, löneutbetalning, kundfakturor, inbetalningar, återredovisning, interndebiteringar, avstämningar i samband med bokslut, momsredovisning, deklaration av skatter och arbetsgivaravgifter, anläggningstillgångar.
Du ska ha
• relevant ekonomisk utbildning på akademisk nivå
• erfarenhet av projektredovisning
• erfarenhet av arbete med flerfinansierade projekt
• erfarenhet av redovisningsarbete
Det är meriterande om du har
• arbetat som konsult internt eller extern
• erfarenhet av statlig verksamhet
• erfarenhet av att arbeta i affärssystem
Du ska vara
• engagerad
• utvecklings- och lösningsorienterad
• serviceinriktad
• en medarbetare med helhetssyn och god förmåga att skapa och förvalta goda relationer
Enheten för ekonomi och upphandling är en av flera enheter inom avdelningen för verksamhetsstöd. Enheten har som uppdrag att erbjuda hela organisationen ett professionellt och effektivt stöd inom ekonomi- och upphandling-/inköpsområdet. Enheten för ekonomi och upphandling har idag 14 medarbetare.
Anställningsvillkor
Omfattning: Heltid.
Tillträde: Enligt överenskommelse.
Ansökningsförfarande
Ansökan görs via rekryteringsystemet ReachMee. Ansök genom att klicka på knappen Ansök längst ner på sidan.
Övrigt
Läs mer om att jobba på Länsstyrelsen här
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringsstöd i samband med denna annons.
Vi arbetar i moderna lokaler centralt i Stockholm och har rökfri arbetstid. Vi arbetar med ständiga förbättringar och tillämpar ett digitalt arbetssätt.
Sista ansökningsdag: 2018-08-27
Anställningsform: Tillsvidare. Vi kan komma att tillämpa provanställning.
Avdelningen för verksamhetsstöd har i uppdrag att erbjuda Länsstyrelsens kärnverksamheter ett kvalificerat konsultativt stöd och service inom områdena styrning och uppföljning, verksamhetsutveckling, organisations- och personalfrågor, ledarskapsfrågor, kommunikation, ekonomi, upphandling samt logistik- och lokalfrågor. Avdelningen består av fyra enheter (enheten för ekonomi och upphandling, enheten för kommunikation, enheten för personalfrågor samt enheten för verksamhetsutveckling och service).
Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper. Vi utgår ifrån att du delar den statliga värdegrunden och Länsstyrelsens värderingar ansvar, respekt, balans och engagemang. Länsstyrelsen värdesätter språkkunskaper och erfarenheter av olika kulturer.
Kontaktpersoner på detta företaget
Eva Lundgren Axell, Enhetschef
072-7154705
Elin Gradeén, ST
08-7854495
Curt-Åke Karlson, SACO
08-7854019
Birgitta Brehmer, Enhetschef
08-7855017
Therese Jernberg, Huvudregistrator
08-785 41 67
Åke Lente, ST
08-785 44 50
Susanne Mellberg, SACO
08-785 44 37
Lisa Lundeberg,
08-452 33 67
Åsa Ryding, Avdelningschef
070-920 65 94
Susanna Grege, SACO
010-223 13 36