Arbetsbeskrivning
Är du en redovisningsekonom som brinner för siffror och struktur? Vill du även bli en del av ett företag som strävar efter att bidra och skapa en hållbar framtid för alla? Vi jobbar med löpande urval så ta chansen och ansök redan idag!
OM TJÄNSTEN
Vi på Academic Work söker nu för vår kunds räkning en redovisningsekonom. Vår kund är ett hållbarhetsinriktat fondbolag som fokuserar på att investera i tillgångar och växande verksamheter. Bland annat har de investerat i flertal vatten- och vindkraftverk i Norden.
Totalt är de 250 medarbetare i Europa och sitter 15 personer i Sverige varav 10 st på Stockholmskontoret. Det är 2 personer som jobbar med ekonomi i Stockholm men där du kommer ingå i ett Finance team som består av kollegor från Stockholm, London och Glasgow.
Detta är ett konsultuppdrag via oss på Academic Work med start på 6 månader, om alla parter är nöjda med samarbetet finns chans till förlängning eller överrekrytering.
Du erbjuds
- Värdefull kunskap och erfarenhet inom hållbarhetsområdet
- En flexibel arbetspolicy med 50% kontorsnärvaro
ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifter
Ditt huvudsakliga ansvar kommer att vara att arbeta med leverantörsreskontra men du kommer även att:
* Hantera kund- och leverantörsreskontra
* Avstämningar mot banktransaktioner
* Hantera skattedeklarationer
* Genomföra månads- och årsbokslut
* Utföra diverse arbete i Excel med fokus på att effektivisera och automatisera processer
* Sköta posthantering och andra dagliga administrativa uppgifter
VI SÖKER DIG SOM
- Har en avslutad eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller liknande
- Har tidigare erfarenhet inom ekonomi som fakturering, redovisning och skattedeklarationer
- Har god systemvana, främst inom excel
- Har god erfarenhet av att arbetat i redovisningssystem, helst MS dynamics
- Kommunicerar flytande i tal och skrift i det svenska och engelska språket då det används i det dagliga arbetet
I denna rekryteringsprocess kommer vi lägga stor vikt vid dina personliga kompetenser och intresse för tjänsten som motiveras i din ansökan.
För att lyckas i rollen är du strukturerad, noggrann och har en förmåga att ta initiativ och erbjuda snabb hjälp där det behövs. Vi ser att du är en proaktiv och självgående person som kan snabbt sätta dig in i vår kunds processer och behov. Det är även viktigt att du är prestigelös och har sympatisk inställning som passar in i det lilla, men dynamiska teamet.
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
I denna process behöver du ansöka med ett engelskt CV!
Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
INFORMATION OM FÖRETAGET
Mer information gällande kund kommer senare i rekryteringsprocessen.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231