Redovisningsekonom till ett spĂ€nnande bolag đŸ’«

Redovisningsekonom till ett spĂ€nnande bolag đŸ’«

Arbetsbeskrivning

Om tjÀnsten
VÄr kund söker en erfaren redovisningsekonom för att hantera ökade volymer av inköpsordrar och fakturor. Rollen Àr nyinrÀttad och innebÀr att arbeta processöverskridande mellan inköp och redovisning, dÀr du kommer att stötta leverantörsreskontrateamet samt inköpsenheten i hanteringen av rekvisitioner och inköpsorder.
Dina framtida arbetsuppgifter
Du kommer att arbeta i affÀrssystemet UBW/Agresso, bÄde inom ekonomisystemet och inköpssystemet. Arbetsuppgifterna inkluderar:
Stötta och vara delaktig i leverantörsreskontrateamet.
Hantera fakturor som fastnar i flödet.
Delta i ekonomisupport, vilket innebÀr att utreda, analysera och svara pÄ frÄgor frÄn verksamheten.
Vara delaktig i analys av fakturaflöden.
Delta i upplÀgg av rekvisitioner, inköpsorder och artiklar.
Delta i register- och masterdata struktur.
Delta i analys av flödet frÄn order till inköpsfaktura.

Vi söker dig som
Vi söker dig med eftergymnasial utbildning inom ekonomi/redovisning eller motsvarande kompetens förvÀrvad pÄ annat sÀtt. Du har minst tre Ärs erfarenhet av sjÀlvstÀndigt arbete inom redovisning de senaste fem Ären och minst tvÄ Ärs erfarenhet av att arbeta i affÀrssystemet UBW/Agresso med leverantörsreskontra, fakturaflöden och inköpsfakturor, bÄde svenska och utlÀndska. Du har goda kunskaper i svenska och engelska, samt i Excel och övriga MS Office-program.
Meriterande Àr erfarenhet av att supporta verksamheten i hantering av leverantörsfakturor och inköpsfakturor, samt deltagande i förbÀttringsarbete.
Personliga egenskaper vi vÀrdesÀtter Àr engagemang, proaktivitet och prestigelöshet. Du tar initiativ och hittar lösningar, Àr strukturerad och noggrann, samt har god kommunikativ förmÄga och en vilja att dela med dig av dina kunskaper. FörmÄgan att samarbeta framgÄngsrikt med andra Àr ocksÄ viktig.
Övrig information
Start: Efter semestrarna, för att ge dig en bra start pÄ din nya karriÀr.
Plats: Stockholm
Omfattning: Heltid, med flexibilitet i arbetsplats och arbetstider.
AnstÀllningsform: Tillsvidare

Om kunden
Kunden Àr ett statligt affÀrsverk som ansvarar för att elöverföringssystemet Àr sÀkert, miljöanpassat och kostnadseffektivt. De har drygt 1400 medarbetare, med huvudkontor i Sundbyberg och kontor i bland annat Sundsvall, Göteborg och SollefteÄ.
Om Wrknest
PÄ Wrknest gör vi inte som alla andra. Vi tror pÄ att hela tiden vÄga se nya möjligheter och tÀnka nytt. NÀr vi startade var det för att utmana gamla sÀtt att rekrytera pÄ. Vi lever i en tid av snabb digital utveckling. Kunskap behöver förnyas kontinuerligt för att vara aktuell. DÀrför gÀller det att kunna stÀlla om snabbt. Det hÀr gör att vi inte enbart tittar pÄ kandidatens CV vid en rekrytering. IstÀllet ser vi till den samlade potentialen och erbjuder individanpassad upskilling. PÄ sÄ vis kan vi snabbt matcha de kunskapsbehov som finns just nu. LÀs mer pÄ www.wrknest.se.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Wrknest
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast mĂ„nads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 5 juli 2024
  • Ansök senast: 22 december 2024

Liknande jobb


20 december 2024

13 december 2024