OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nu söker vi dig som är erfaren Redovisningsekonom till vår kund i centrala Göteborg. Har du arbetat med avstämningar och kund- och leverantörsreskontra samt har förståelse för redovisning. I din yrkesroll krävs det att du är professionell och serviceinriktad samt att du bidrar till ett gott arbetsklimat. Läs gärna vidare och ansök till oss på Experis Finance.
Uppdraget är ett föräldravikariat med start 1 maj 2020 och kommer pågå till maj 2021. Placering är i fräscha och fina lokaler i centrala Göteborg. Här får du chansen att arbeta på ett fartfyllt och innovativt bolag som har seniora konsulter inom IT, management och industriteknik. Rollen innebär att du kommer att arbeta mycket självständigt med många sociala kontakter i dina arbetsuppgifter.
Arbetsuppgifter:
Hantering av avstämningar, fakturering, leasingbilar som stäms av med ansvarig.
Arbete med kund- och leverantörsreskontra.
Hantering av internfaktureringar gällande alla kostnader.
Driva in försenade fakturor.
Utföra provisionsavräkningar för VD.
Ta fram kalkyler för leasingbilar.
Det krävs att du har förståelse för redovisning med tillhörande balansräkning och resultatrapport.
Kvalifikationer
* Du som söker har en kandidatexamen inom ekonomi eller motsvarande utbildning på högskolenivå.
* Du har kvalificerad erfarenhet som ekonom och därmed god förståelse för balansräkning och resultatrapport.
* Du har god datavana, intresse för system och mycket goda kunskaper i Excel
* Har du även erfarenhet av Fortnox då detta är meriterande.
Vem är du?
Du är utbildad ekonom på högskolenivå med minst ett par års erfarenhet av ekonomiarbete, alternativt har du gymnasieutbildning och erfarenhet av kvalificerat ekonomiarbete. Du har god samarbetsförmåga och hög servicekänsla, du är prestigelös och kan utföra flera arbetsuppgifter parallellt. Van att arbeta självständigt men är också en sann lagspelare. Som person är du engagerad, strukturerad och har god analytisk förmåga. Du förutsätts ha mycket goda kunskaper i Officepaketet, framförallt Excel, samt kan kommunicera obehindrat på svenska och engelska både i tal och skrift.
Vad kan vi erbjuda dig?
Denna roll är inom vår konsultverksamhet. Experis är på alla sätt en flexibel arbetsplats. Vi har flertalet av Sveriges mest attraktiva företag som kunder och vår uppgift är att matcha rätt kompetens med rätt uppdrag. Experis är ett värderingsstyrt bolag med ditt karriärmål i fokus och med ett långsiktigt engagemang i våra konsulter för att skapa balans mellan privatliv och arbetsliv.
Vi erbjuder alla våra anställda en trygg anställning med allt vad det innebär i form av exempelvis:
- Marknadsmässig lön
- Övertidsersättning
- Semester
- Tjänstepension
- Försäkringar enligt kollektivavtal
- Kontinuerliga avstämningar om hur du trivs på din arbetsplats samt ett årligt karriärsamtal med din konsultchef.
- Friskvårdsbidrag och företagshälsovård
Kontaktperson
Ansök genom att registrera ditt CV via länken, urval sker löpande så ett tips är att skicka ut din ansökan redan idag! För mer information om Experis Finance och vad vi kan erbjuda dig är du välkommen att kontakta Kandidatansvarig Linda Palmgren på linda.palmgren@se.experis.com.
Kontaktpersoner på detta företaget
Carina Berg
Sara Enebrink
708543043
Sandra Karlsson
Fredrik Wernqvist
AnnaKarin Bergqvist
070-3772063
Anna Edemyr
Camilla Rippe
031-61 72 67
Marie Gutke
Linda Holmberg
Kholod Hindi