Redovisningsekonom till Fastighetsbolag i Stockholm City!

Redovisningsekonom till Fastighetsbolag i Stockholm City!

Arbetsbeskrivning

Vårt uppdrag:
Har du erfarenhet av kvalificerad redovisning och rapportering? Nu söker vi en engagerad och prestigelös redovisningsekonom till vår kund med start snarast möjligt. Det här spännande uppdraget är under en föräldraledighet på minst ett år.

Vår kund, Fastighetsaktiebolaget Folkets Hus i Stockholm, är en fastighetsägare som äger och förvaltar sina egna fastigheter långsiktigt. BanFast Förvaltning är dotterbolaget som ansvarar för de externa förvaltningsuppdragen. Kontoret ligger i centrala city, är modernt och trivsamt, med närhet till goda kommunikationer.

Idag är man 16 medarbetare men man kommer under våren 2021 att bli fler då företaget växer med nya förvaltningsuppdrag.

Arbetsuppgifter:
I rollen som redovisningsekonom får du ansvar för ett eller flera kunduppdrag såväl som möjlighet att arbeta med företagets interna redovisning. Dina primära ansvarsområden och arbetsuppgifter kommer därför att bestå av;

• Löpande redovisning
• Bokslutsarbete
• Analys och avstämning av resultat- och balansräkning
• Hyres- och hyresmomsavstämning, hyresavisering
• Rapportering, inkl. budgetarbete, prognoser och kassaflöde.
• Årsbokslut
• Inkomstdeklarationer och årsredovisningar
• Fastighetsmoms
• Anläggningskomponenter (K3)
• Identifiera utvecklingsområden inom redovisningen

Ekonomiteamet är ett sammansvetsat och kundorienterat team som idag består av 6 medarbetare och utökas inom kort med en ekonomiassistent som kommer ansvara för löpande reskontraflöden. Teamet ansvarar för hela redovisningsprocessen med löpande redovisning, hyresaviseringar, anläggningskomponenter, fastighetsmoms, rapportering, koncernredovisning och årsbokslut för såväl egna bolag som externa förvaltningsuppdrag.



Din bakgrund:
För denna tjänst läggs stor vikt vid personlig lämplighet. Vi tror att du har en högskoleutbildning eller motsvarande inom ekonomi samt några års erfarenhet från kvalificerad redovisning och bokslutsarbete. Erfarenhet från fastighetsbolag är meriterande. Vi ser att du är flexibel och prestigelös med ett driv för lärande, samt att du trivs med att jobba både självständigt och i grupp mot tydliga mål och deadlines. Rollen balanseras mellan regelstyrt arbete inom redovisning (huvudsakligen K3) och utveckling av processer och rutiner utifrån ett kvalitet- och effektivitetsperspektiv.

Du rapporterar till redovisningsansvarig. Personalansvaret för hela teamet har ekonomichef.Eftersom tjänsten innebär att du har en hel del kontakter både inom- och utanför organisationen är det viktigt att du är serviceinriktad och har lätt för att kommunicera samt har lätt för att samarbeta med andra. Givet rollens beskaffenhet och karaktär ställs det krav på goda kunskaper i svenska språket och mycket god vana av systemlösningar och Office-paketet, och särskilt Excel. Man strävar efter så långt som möjligt att arbeta digitalt med sina processer och rutiner.

Egenskaper
För att trivas i rollen är du en självgående person som tar stort ansvar för ditt arbete. Du är lösningsorienterad, ser vad som behöver göras och vågar ta egna initiativ. För att hålla ordning och reda tror vi att du är strukturerad, noggrann och att du trivs med detaljorienterade uppgifter.

Varför ska du söka den här tjänsten?
Du kommer arbeta i en öppen och trivsam miljö med trevliga kollegor som idag har en stor gemenskap och vänskaplig stämning. Verksamheten växer och utvecklas tillsammans med
sina hyresgäster och nya förvaltningsuppdrag, vilket ger möjlighet till delaktighet och utveckling. Kärnvärdena i företaget är att man är professionell och bemöter alla med respekt, kunnande och engagemang.
.
Varmt välkommen med din ansökan! Urvalet sker löpande så sök redan idag.


Om oss:
Avanzera har funnits sedan 1998 och är ett auktoriserat företag och har över 100 anställda. Vi vet att varje person är unik och därför månar vi om att ditt nästa steg i karriären ska ge dig kunskap och erfarenhet som just du strävar efter. Vi lägger stor vikt vid personliga relationer och vill att du ska må bra och trivas i samarbetet med oss! Vi är din expert inom konsult- och rekryteringstjänster. Läs mer om oss på www.avanzera.se

Kontaktpersoner på detta företaget

Anna Kalzén
0700-90 54 91
Camilla Jonsson
0854528304
Helena Elvin Guillemain
0854528305
Malin Klingberg
0854528307
Malin Klingberg
08-54528307
Iren Sayar
0700-905 492
Camilla Jonsson
08 - 545 28 304
Malin Klingberg
08-54520307
Cecilia Wiborg

Malin Klingberg

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Avanzera AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 4 februari 2021
  • Ansök senast: 4 mars 2021

Besöksadress

Box 853, Stockholm
None

Postadress

Box 853
Stockholm, 10137

Liknande jobb


1 november 2024

Chief accountant

Chief accountant

22 november 2024

Hyrköp - Redovisningsekonom med inslag av controlling

Hyrköp - Redovisningsekonom med inslag av controlling

22 november 2024

Redovisningsekonom

Redovisningsekonom

22 november 2024