OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Redovisningsekonom till Finja AB
Vill du arbeta i en organisation som präglas av entreprenörsanda och ständig utveckling? Vi söker nu en redovisningsekonom med kapacitet och vilja att vara med och utveckla organisationen i vår fortsatt expansiva resa.
Dina arbetsuppgifter
Din roll är väldigt varierad där dina arbetsuppgifter kommer bestå av löpande bokföring inklusive hantering av kund- och leverantörsreskontra, intrastat, momsredovisning, inkomstdeklaration och kassaflöde. Vidare kommer du arbeta med investeringar och budget tillsammans med kvartals- och årsbokslut. Du kommer arbeta med ekonomiadministrationen i ett antal olika bolag i koncernen med varierade verksamheter. Du kommer även att vara delaktig i olika flödes- och förbättringsprojekt. Du erbjuds en omväxlande roll där du ges möjlighet att växa och utvecklas.
Tjänsten ingår i Finja AB som bedriver fastighetsförvaltning av koncernens fastighetsbestånd samt vissa koncerngemensamma funktioner främst avseende finans, kommunikation, digitalisering och IT. Finja AB har vidare ett samlat administrativt ansvar över ett flertal bolag inom koncernen. Tjänsten är placerad i Hässleholm.
Din profil
Vi söker dig som har 2-3 års erfarenhet av likande arbete och då gärna inom större företag. Har du högskoleutbildning eller motsvarande inom ekonomi är det meriterande men dina kunskaper kan också vara förvärvade med arbetslivserfarenhet. Du har mycket god systemvana, här kommer du arbeta främst i Jeeves men även i Visma Administration.
Din personlighet är självklart också av stor vikt för oss. Du har en god förmåga att planera och strukturera ditt arbete på ett effektivt sätt. Du trivs med att arbeta självständigt och tar ett stort ansvar för ditt arbete samtidigt som du har ett serviceinriktat förhållningssätt och din kommunikation ut mot verksamheten är mycket god. Du är analytiskt lagd och kan lätt se sammanhang och lösningar på de problem som uppstår.
Övrig information
Placering: Hässleholm
Start: Snarast möjligt med hänsyn till uppsägningstid
Varaktighet: Tillsvidare
Arbetstid: Kontorstid
Finja AB har valt att samarbeta med Maxkompetens i denna rekryteringsprocess. Kontakta gärna ansvarig rekryteringskonsult Therese Hulte på 044-781 44 80.. Ansökan tas emot via vår hemsida www.maxkompetens.se . Vi kommer att arbeta med löpande urval och ser gärna att du skickar in din ansökan redan idag. Sista ansökningsdag är 20 oktober 2021. Ansökningar via epost mottages ej pga GDPR.
Om Finja AB
Finja AB är ett helägt familjeföretag sedan det grundades 1957. Finja AB har sitt säte och huvudkontor i Finja utanför Hässleholm där även företagets och koncernens största produktionsanläggningar är lokaliserade.
Om Maxkompetens
Maxkompetens är ett av Sveriges ledande rekrytering och bemanningsbolag sedan 2003. Vi har kunduppdrag i hela landet och kontor i; Stockholm, Växjö, Kristianstad, Halmstad, Borås & Göteborg. Varje år tillsätter vi över 1200 jobb och har 250 anställda. Våra kompetensområden är HR & Lön, Ekonomi & Finans, Kundtjänst & Administration, Marknad & Försäljning, It & Teknik, Inköp & Logistik, Industri.
Varje människa har en fantastisk potential. Det är viktigt att ta vara på alla människors kompetens och erbjuda dem möjligheten att uppnå sina drömmar. Genom omsorgsfullhet, väl fungerande rekryteringsprocesser och hög kompetens hjälper vi människor och företag att mötas och lyckas tillsammans. En bättre värld helt enkelt! Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension.