Redovisningsekonom till företag i Bromma

Redovisningsekonom till företag i Bromma

Arbetsbeskrivning

.

Serveoffice har fått i uppdrag att hitta en redovisningsekonom med erfarenhet av lönearbete till vår kund som har sitt kontor i Bromma. Tjänsten är ett bemanningsuppdrag på heltid med önskan om start omgående. Tanken är att anställningen sen går över till kund efter 6 månader.

Arbetsbeskrivning
I rollen som redovisningsekonom får du ett antal egna bolag inom koncernen som du kommer sköta hela ekonomiflödet för. Det innebär ett helhetsansvar för bolagens löpande bokföring, avstämningar, periodiseringar, fakturahantering och bokslut. Du kommer även administrera lönerna i de respektive bolagen. 

Utöver ovan innebär tjänsten även:
* Momsredovisning
* Kassaredovisning
* Årsredovisning
* Inkomstdeklaration

  
Kvalifikationer och egenskaper
Vi söker dig med relevant utbildning för tjänsten. Du har troligtvis arbetat några år i likvärdig roll och har stor förståelse och gedigen kunskap för hela det ekonomiska flödet. Du har mycket goda kunskaper i Excel och har tidigare arbetat med löner.

I arbetet som redovisningsekonom är det viktigt att vara noggrann eftersom det ofta kräver att du behöver analysera detaljer men som bolagsansvarig är det också av vikt att kunna ta ett helhetsperspektiv. Du kan ställa om fokus när det behövs och delar gärna med dig av dina kunskaper likväl som du lyssnar på andras. Vidare är du engagerad i det du gör och gillar kundkontakt då du ofta har kontakt med personer som arbetar på de bolag du sköter ekonomin för samt är lösningsorienterad för bästa resultat.
Du lockas av tanken att få sköta bolags hela flöde från start till mål och gillar att ha möjlighet till att få påverka arbetet.
Har du arbetat med Visma Compact, Palette, Caspeco och/eller olika kassasystem inom detaljhandel eller restaurang är det mycket meriterande. 


Om företaget
En arbetsplats som präglas av högt i tak, samhörighet, teamarbete och yrkesstolthet. Du har goda möjligheter för utveckling och kommer kunna vara med att påverka företagets fortsatta resa framåt. Vår kund kommer ge dig förutsättningar för trivsel genom god stämning, frihet under ansvar och är ovanpå det en bra arbetsgivare i en rolig bransch där det händer mycket. Kontoret ligger i nyrenoverade lokaler med bra kommunikationer. 


Som konsult hos Serveoffice erbjuder vi dig
Ett personligt företag som värderar relationer högst, oavsett om det är kunder, konsulter eller kandidater. Här får du engagerade kollegor och ledare som har förstått betydelsen av att ha personal som trivs och mår bra. Olika typer av aktiviteter anordnas flera gånger per termin för att skapa en härlig gemenskap och en ”vi-känsla”.
Vi har kollektivavtal och erbjuder ett brett förmånspaket och ett generöst friskvårdsbidrag. Viktigast av allt- vi erbjuder en bra arbetsplats med mycket skratt!

Ansökan och kontakt
Skicka in dina ansökningar snarast då denna tjänst ska tillsättas omgående. Skicka in dina ansökningar nedan. Urvalet görs löpande. Vi tar inte emot ansökningar via mail utan endast via hemsidan. Frågor kring tjänsten besvaras av konsultchef Cissi Silvstam på 070-564 13 70 eller cissi.silvstam@serveoffice.se.

Om Serveoffice
Serveoffice är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag som med passion och expertis levererat kvalitet i över 30 år. Vi rekryterar och tillsätter konsulter på tjänstemannasidan inom kompetensområdena ekonomi & finans, HR & lön samt bank & försäkring. Serveoffice har de senaste fyra åren certifierats som en av Sveriges allra bästa arbetsplatser enligt undersöknings- och konsultföretag Great Place to Work.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Serveoffice AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 12 mars 2021
  • Ansök senast: 11 april 2021

Liknande jobb


20 december 2024

13 december 2024