Arbetsbeskrivning
Uppskattar du att arbeta brett inom ekonomi och ser positivt på många kontaktvägar? Har du en vana av att arbeta inom fordonsindustrin och är redo för din nästa utmaning? Då är tjänsten som redovisningsekonom hos vår kund ditt nästa steg!
OM TJÄNSTEN
Vi söker nu för vår kunds räkning en ekonom med ett par års bred erfarenhet av redovisning och ekonomiarbete, Rollen innehåller det mesta som berör ekonomin på ett företag så en vana av att ha många bollar i luften är att föredra för denna tjänst. Delar inom ekonomiskanalys & prognosarbete kommer finnas i rollen och här förväntas du kunna rapportera till fler led i organisationen. Även om du förväntas komma in och bidra med värde tidigt i tjänsten finns det bra verktyg för att lära sig mera och utvecklas i tjänsten.
Du kommer att bli en del av ett team där du arbetar nära två kollegor med likställd roll, samt med kollegor inom inköp & HR som blir en del av ditt team. Arbetet är förlagt på plats på deras verksamhet belagd i centrala Göteborg där möjlighet till hybridarbete finns.
Du erbjuds
- Möjlighet att få arbeta i en föränderlig miljö med nya utmaningar varje dag
- Sitta bland den senaste tekniken och inspireras av kompetenta kollegor
ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifter
Som ekonom hos oss kommer du att arbeta med varierande och utvecklande uppgifter inom ekonomiområdet. Du ansvarar för den löpande redovisningen och bokföringen samt genomför både månads- och årsbokslut. I rollen ingår också att ta fram budgetar och prognoser, samt att följa upp budgeten och utföra olika former av analysarbete för att stödja verksamheten. Du hanterar fakturor och betalningar, sköter momsdeklarationer samt administrerar leverantörs- och avtalsrelationer. Ekonomistyrning och lönehantering är också viktiga delar av arbetsuppgifterna.
Övriga arbetsuppgifter:
* Fakturahantering och betalningar
* Momsdeklaration
* Lönehantering
VI SÖKER DIG SOM
- Har en godkänd eftergymnasial utbildning inom ekonomisk
- Har några års erfarenhet av brett ekonomiskt arbete
- Talar och skriver svenska & engelska flytande då det krävs i det dagliga arbetet
- Har goda systemvanor inom framförallt excel samt bokföringssystem
- Besitter kunskapen av att upprätthålla ekonomiska analyser
Det är meriterande om du har
- Vana av lönekörningar och kunskapen bakom
- Arbetat inom fordonsindustrin
För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Förändringsbenägen
- Stresstolerant
- Ansvarstagande
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231