Redovisningsekonom till Förvaltnings AB Västerstaden

Arbetsbeskrivning

Vill du arbeta i en mindre organisation på ett bolag där det händer mycket, där det är en god sammanhållning och en öppen stämning? Då välkomnar vi dig till Västerstaden – ett familjärt företag där du får ta ansvar och utvecklas!

Om tjänsten
Som redovisningsekonom blir du en central del av det kompetenta ekonomiteamet som består av fem personer. Gemensamt ansvarar ni för den övergripande hanteringen av bolagets fastighetsverksamhet och ni alla hanterar ett antal bolag självständigt.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer innebära löpande bokföring, periodiseringar, avstämningar och bokslutsarbete. I din roll kommer du också med stöd från teamet att göra likviditetsuppföljning, upprätta budget och prognoser för dina bolag samt analysera och följa upp bolagens resultat.

En bred och spännande roll som erbjuder både lärande och utveckling!

Lämplig bakgrund
Vi söker dig med en eftergymnasial utbildning inom ekonomi och minst ett par års erfarenhet av ekonomiarbete. Du har arbetat med redovisning tidigare, kanske på en redovisningsbyrå eller liknande vilket gör att du förstår helheten i det ekonomiska flödet och är nyfiken på att lära dig mer om det. Erfarenhet från fastighetsbranschen är meriterande men inget krav.

För att passa i den här tjänsten ser vi att egenskaper som noggrannhet, engagemang och vilja att lära sig nytt är viktiga, likaså att du är strukturerad och noggrann. Du har en förmåga att se förbättringspotential och gå vidare från ord till handling, du är driven men samtidigt prestigelös och noga med att leverera kvalitet i allt du gör. Vidare ser vi att du har lätt för att driva ditt egna arbete framåt och ta självständigt ansvar för dina arbetsuppgifter.

Om företaget
Förvaltnings AB Västerstaden är ett privatägt fastighetsbolag som grundades redan 1970. Idag förvaltar vi 3200 lägenheter och 300 lokaler, i 100 fastigheter. Våra kunder är fastighetsbolag, privata fastighetsägare, BRF och samfälligheter. Vi bedriver både ekonomisk- och teknisk förvaltning där vi förvaltar och förädlar befintliga fastigheter och genomför nybyggnation.

Vi erbjuder våra kunder ett helhetskoncept och en totallösning utifrån våra ”4F”: Förvaltning – Förädling – Förvärv – Försäljning.

Vårt trivsamma och moderna kontor ligger på Hedåsgatan 3, i centrala Göteborg, där vi idag är 15 medarbetare.

Ansökan
Tjänsten är på heltid med start enligt överenskommelse. I denna rekrytering har Västerstaden valt att samarbeta med SJR. För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Sofia Erikson på 070-471 59 07. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 24 november. Notera att vi inte tar emot ansökningshandlingar via e-post.

Vi arbetar kompetensbaserat och använder oss av arbetspsykologiska tester som en del av urvalsprocessen. Allt för att säkerställa en fördomsfri och rättvis rekryteringsprocess. Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet. Om tjänsten, utifrån behörighet, mandat och påverkanskraft, motiverar en bakgrundskontroll eller kreditupplysning kan sådan komma att genomföras under rekryteringsprocessen avseende slutkandidat.

Varmt välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SJR in Sweden AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 10 november 2023
  • Ansök senast: 24 november 2023

Liknande jobb


20 december 2024

13 december 2024