OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du vara del av en snabbt växande global organisation som trots det präglas av en stark familjär känsla? Brinner du dessutom för kombinationen av siffror, struktur och människor? Då är du den vi söker! Urval sker löpande, ansök redan idag.
OM TJÄNSTEN
Till vår kunds huvudkontor i centrala Örebro söker vi nu en redovisningsekonom. Tjänsten är ett föräldravikariat med start omgående och sträcker sig till 30/4-25. Du kommer att vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult hos vår kund.
Du välkomnas till en global organisation som präglas av prestigelöshet och en trevlig atmosfär där medarbetarnas motto är att alltid hjälpa och stötta varandra. På kontoret i Örebro sitter cirka 25-30 medarbetare varav 5 av dessa tillhör ekonomiavdelningen. Du kommer även att samarbeta tätt med kollegor på ekonomiavdelningar i andra länder och på sikt vara en del av ett team på koncernnivå. Introduktionen sker tillsammans med den person du kommer att vikariera för och en erfaren kollega i samma roll. Även ekonomichefen är involverad för att se till att du får det stöd som du behöver.
Du erbjuds
- Helhjärtat stöd från din första dag för att du ska lyckas och trivas i din nya roll
- En spännande roll i en snabbväxande internationell organisation med många kompetenta kollegor
ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifter
* Upprätta månadsbokslut, årsredovisning och årsbokslut
* Ledande roll inom områden som inkomstdeklaration, avstämningar, gruppkonsolidering och periodiseringar
* Ansvara för att säkerställa att verksamhetens bokföring är korrekt, genom att utföra interna kontroller och valideringar
VI SÖKER DIG SOM
- Har en avslutad högskole- eller universitetsutbildning inom ekonomi samt minst ett par års arbetslivserfarenhet som redovisningsekonom med arbetsuppgifter inkluderat hantering av inkomstdeklaration, månadsbokslut, årsredovisning, årsbokslut, gruppkonsolidering, periodiseringar och avstämningar
- Har erfarenhet av arbete med svenska skatteregler och svensk lagstadgad redovisning
- Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska då du kommer att samarbeta tätt med kollegor i andra länder
- Besitter goda kunskaper i Excel
För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Självgående
- Strukturerad
- Kommunikativ
- Kvalitetsmedveten
I denna rekryteringsprocess kommer vi lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper och ett personlighetstest kommer att ingå i processen.
Övrig information:
- Start: Omgående
- Omfattning: Heltid under vardagar med arbetstid förlagd dagtid, möjlighet till flexibla arbetstider och 50 % distansarbete
- Placering: Centralt i Örebro
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231