OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker en driven erfaren Redovisningsekonom från och med 1 september till och med 31 december med möjlighet till förlängning. Vår kund är verksam inom analys och konsulttjänster och är den svenska grenen av ett globalt kunskapsföretag som jobbar med bolag, myndigheter och organisationer som vill veta mera om sina målgrupper, kunder, medborgare eller medlemmar. Företagets specialister arbetar fram den data och de insikter som krävs för att analysera, tolka och presentera förädlad information till kunderna. De sitter i fina lokaler mitt i Stockholms innerstad.
Arbetsuppgifter
I rollen som Redovisningsekonom utgör du en betydelsefull del i den svenska organisationen som ingår i ett nybildat bolag. Du kommer att arbeta brett med varierande arbetsuppgifter såsom löpande redovisning, avstämningar, bokslut, årsredovisning, moms- och skatteredovisning, samt deklarationer.
Viss Controlling-verksamhet och rapportering gentemot den lokala ledningen och det utländska moderbolaget ingår i arbetsuppgifterna. Du förväntas även skapa och implementera nya rutiner och arbetsprocesser inom ditt område och se till att anpassa äldre processer till det nya.
Du arbetar jämsides en Redovisningschef och en Controllerchef/Business Partner.
Kvalifikationer
För att axla rollen som Redovisningsekonom bör du ha en ekonomiutbildning och minst 5-7 års relevant arbetslivserfarenhet, gärna från självständigt ekonomiarbete i en internationell organisation. Har du arbetat med Controlling tidigare är det starkt meriterande.
Avancerande kunskaper i Excel är ett krav. Du uttrycker dig obehindrat på svenska och engelska i tal och skrift. Om du har arbetat i affärssystemet Maconomy är det en fördel.
Personliga egenskaper
Vi söker efter en affärsorienterad person som tycker om att skapa struktur och trivs med att etablera nya rutiner och arbetssätt. Du har en stark personlig drivkraft, jobbar väl självständigt och vågar lyfta fram dina egna åsikter. Du är idérik och tycker om att komma med förslag till förbättringar. Vidare är du hjälpsam, flexibel och har god samarbetsförmåga. Du kan prioritera bland arbetsuppgifter och har bra helhets- och helikoptersyn.
Mer om tjänsten
- Tillsättning: 1 sep 2022
- Omfattning: Heltid tom 31 december med möjlighet till förlängning
- Placering: Trevliga och ljusa lokaler centralt mitt i Stockholm
Andara ansvarar för hela rekryteringsprocessen. Vid frågor, kontakta vår rekryteringsansvariga Sofie Jansson på sofie.jansson@andaragroup.se.
Bifoga ditt CV och personligt brev så hör vi av oss så fort vi kan. Urval kommer att ske löpande.
Mer om Andara Economy
Våra kunder brukar beskriva Andara Economy som ett lite mindre, lite erfarnare bemanningsföretag. Vi har lärt oss att en enkel rekryteringsprocess är den mest effektiva. Som de flesta andra bemanningsföretag har vi specialiserat oss. Vår nisch är potential. Vårt uppdrag är att föra samman kunden med individer med olika talanger med störst chans att lyckas. Målsättningen är att både kunden och kandidaten ska utvecklas under tiden tillsammans. Det kallar vi att uppenbara potentialen.
Andara Economy arbetar både med bemanning och rekrytering. Alltid på både kandidatens och kundens villkor. Andara Economy är ett lite mindre, lite erfarnare bemanningsföretag med stor förmåga. Personliga, snabba och flexibla.
Andara Economy är ett konsult- och rekryteringsföretag med uppdraget att föra samman individer med olika talanger, kunskaper och erfarenheter och erbjuda dem ett gemensamt mål att sikta in sig på och en plattform att ta sats utifrån.
Varmt välkommen med din ansökan!