Redovisningsekonom till globalt företag!

Redovisningsekonom till globalt företag!

Arbetsbeskrivning

Nu finns en perfekt möjlighet för dig som är driven och som vill utvecklas inom ekonomi och få vara med i nya förändringar som sker i ett globalt företag. Kundföretaget söker just nu en redovisningsekonom där du kommer bli en del av ett sammansvetsat team med erfarna kollegor inom ekonomi. Rollen som redovisningsekonom är en möjlighet för dig som vill utveckla kunskaper inom momsredovisning, kundfordringar och rapporteringar emot bank. I rollen kommer du ha en bred och spännande roll där du har stora möjligheter att utvecklas! Här erbjuds du en gedigen introduktion av erfarna kollegor och ett team som stöttar dig!

OM TJÄNSTEN
Som redovisningsekonom kommer du tillhöra ett team som arbetar i olika roller inom ekonomi. Din huvudsakliga arbetsuppgift är att arbeta med företagets momsredovisning, rapportering emot bank och kundreskontra samt andra förekommande administrativa arbetsuppgifter. Arbetsklimatet karaktäriseras av teamwork både inom gruppen och mellan avdelningarna. Du får ett stort kompetensutbyte och möjlighet att ta stort eget ansvar i ditt arbete.

#

#

Du erbjuds


* En introduktion tillsammans med en senior kollega som hjälper dig in i rollen.
* En fot in i en global organisation och möjlighet till utveckling vidare inom företaget.


Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER
- Huvudsakliga uppgifter att arbeta med är redovisning av bankkonton i olika valutor, uppföljning av kundfordringar samt månatlig momsredovisning.
- Uppföljningar av kundfordringar och avstämningar vid bokslut.
- Arbeta i M3 Smart Office.

VI SÖKER DIG SOM
- Har en avklarad kandidatexamen eller YH-utbildning inom ekonomi, alternvativt annan eftergymnasialutbildning med en inriktning som vi bedömer likvärdig.
- Besitter minst 1 års arbetslivserfarenhet från en ekonomiavdelning där du arbetat med liknande arbetsuppgifter.
- Har en god datavana och kunskaper i Office-paketet, främst Excel där du är bekväm med programmets ekonomiska formler.
- Har goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift, då språket förekommer i det dagliga arbetet.

#

Som person är du

#


* Strukturerad
* Samarbetsvillig
* Självgående


#

Övrig information


* Start: Mitten av augusti
* Omfattning: Konsultuppdrag på heltid i 6 månader med möjlighet till förlängning eller direktanställning.
* Placering: Västerås, Hallstahammar


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Kundföretaget är en global organisation som har en historisk bakgrund med att arbeta med fossilfritt stål och är i framkant när det gäller att arbeta med klimatomställningar och elektrifiering. Kundföretaget präglas av en härlig stämning inom organisationen, som värnar om sina anställda och där alla gärna hjälps åt. Kundföretaget kombinerar forskning och kundservice för att driva utveckling och arbeta mot gröna mål som elektrifiering. Om du går vidare i processen kommer du att få mer information om kundföretaget.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 10 juni 2022
  • Ansök senast: 10 juli 2022

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


20 december 2024

20 december 2024