OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Till denna roll söker vi dig som är självgående i redovisningsarbete och trivs i en kommunikativ roll. Är du prestigelös, självgående och en DOer? Då är denna tjänst rätt för dig, tveka inte att ansöka redan idag! Urval sker löpande.
OM TJÄNSTEN
Vi söker, för vår kunds räkning, en Redovisningsekonom som kommer att ansvara för leverantörsreskontra. Du kommer även att arbeta med sedvanliga arbetsuppgifter inom ekonomi. Vår kund är ett globalt mjukvarubolag som arbetar mot både privat och offentlig sektor.
Du kommer att välkomnas till ett härligt team på 10 personer som präglas av ett högt engagemang. Företaget har högt i tak och värdesätter sina medarbetares trivsel på arbetsplatsen högt. De erbjuder en social arbetsmiljö med bland annat frukost, after works, pingis- och biljardbord samt konferenser.
Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.
ARBETSUPPGIFTER
Du kommer huvudsakligen att vara ansvarig för leverantörsreskontra, och utöver det kommer du även att arbeta med:
* Processförbättring
* Vidarefakturering
* Löpande redovisning
* Månads- och årsbokslut
* Periodiseringar
* Reserveringar
* Förbereda material till revisorer
VI SÖKER DIG SOM
- Har minst 3 års arbetslivserfarenhet inom redovisning och är självgående inom området
- Har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi
- Talar och skriver obehindrat i det svenska och engelska språket
- Är en van användare av Excel
- Har god systemvana
- I denna process kommer stor vikt läggas vid personlig lämplighet
Det anses meriterande om du:
* Har arbetslivserfarenhet från en redovisningsbyrå
* Tidigare har arbetat i leverantörsfakturasystemet Palette och/eller ekonomisystemet Microsoft Dynamics Business Central
Vi söker dig som vill ta dig an rollen som Redovisningsekonom med högt engagemang och stort driv samt trivs i en roll och på ett företag där det är högt tempo. För att lyckas i rollen ser vi att du är kvalitetsmedveten, anpassningsbar och självgående.
Övrig information
* Start: 16 december
* Omfattning: Heltid
* Placering: Stockholm
Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231