Redovisningsekonom till Göteborg

Redovisningsekonom till Göteborg

Arbetsbeskrivning

Skulle du beskriva dig som en kvalificerad redovisningsekonom, då kan detta bli ditt näst uppdrag.

Om uppdraget

Vi söker en Redovisningsekonom för ett konsultuppdrag med start 13 februari 2023 till den 30 juni 2023. Detta till vår kommunala kund i Göteborg, deras ekonomiavdelningen ar bemannad med ca 25 personer fördelad på 1 redovisningsenhet, 1 controllerenhet och ett investeringsteam.

Uppdragets omfattning är en heltid med placering centralt i Göteborg.

Dina arbetsuppgifter

I rollen kommer du att arbeta med följande:



- Arbete med löpande redovisning såsom omföringar

- Arbete med bokföring i månadsbokslut såsom uppbokningar och periodavslut

- Kontoavstämningar, felsökningar och kontroller

- Support till verksamheten i systemfrågor rörande Proccedo och Nekksus

- Fakturering till kund

- Ta ram rapporter och göra analyser kring redovisning

Dina kvalifikationer

- Högskoleutbildning omfattande minst tre (3) år eller likvärdig utbildning inom ekonomi

- Minst tre (3) års arbetslivserfarenhet som redovisningsekonom

- Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt

- Minst 3 års erfarenhet av att arbeta i ekonomisystem för uppföljning, bokföringsprogram och reskontra (med fördel erfarenhet av Unit4/Agresso)

- Minst 2 års erfarenhet av arbete i medelstor eller stor organisation (>50 anställda)

- Självständig, driven och med god samarbetsförmåga

Vad vi erbjuder dig

Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag 2 februari.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Kajsa Hessel 070 939 75 00 kajsa.hessel@bemannia.se

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 08-84 53 00.

Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet

Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Kontaktpersoner på detta företaget

Annahita Yassarati

Kristina Fransson

Alexandra Lindholm

Linda Solini

Malin Strandberg

Lisa Målberg

David Målsäter

Madeleine Fransson
08 – 122 00 450
Antonia Rodhe

Erika Hansson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bemannia
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 13 januari 2023
  • Ansök senast: 20 januari 2023

Besöksadress

Sveavägen 155, Stockholm
None

Postadress

Sveavägen 155
Stockholm, 11346

Liknande jobb


1 november 2024

Chief accountant

Chief accountant

22 november 2024

Hyrköp - Redovisningsekonom med inslag av controlling

Hyrköp - Redovisningsekonom med inslag av controlling

22 november 2024

Redovisningsekonom

Redovisningsekonom

22 november 2024