Redovisningsekonom till Grava församling, Karlstad

Redovisningsekonom till Grava församling, Karlstad

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Till Grava församling söker vi en erfaren redovisningsekonom med redovisningsbakgrund. Vi kan erbjuda dig en självständig roll med stort eget ansvar i en engagerad arbetsgrupp där du har nära till kollegorna. Framtida utvecklingsmöjligheter finns i att utveckla tjänsten, effektivisera och digitalisera och en stor möjlighet att vara flexibel i en liten enhet. 


Som redovisningsekonom är det spännande med utmaningen att ge hög utväxling till våra församlingsmedlemmar då vi i stället för att vara vinstdrivande är en idéburen organisation. Vi ser gärna att du är medlem i Svenska kyrkan och delar vår värdegrund.

Ansvarsområden
Redovisningsekonom med erfarenhet av att självständigt kunna driva ekonomifunktionen i församlingen. Som ekonom blir du involverad i många olika sammanhang - i de styrande organen, kyrkofullmäktige, AU och kyrkoråd - både som föredragande av vissa punkter och som sekreterare. 


Hos personalen involveras du i form av stöd och personaladministration samt upprättande av budget uppföljning av budget för de olika verksamheterna.


Tjänsten ställer krav på en kvalitativ förvaltning av församlingens ekonomi. Det ska vara god ordning i enlighet med kyrkans regelverk, bokföringslagen och årsredovisningslagen. 


Utöver sedvanliga arbetsuppgifter kommer du även hantera en del fastighetsfrågor och du bör vara intresserad av att sätta dig in i upphandlingar och enklare förvaltning. Det finns goda möjligheter till vidareutbildning inom ramen för tjänsten. 

Kvalifikationer
Du bör ha en eftergymnasial utbildning i ekonomi alternativt så har du en jämförbar erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som lämplig. 
Vi ser att du har arbetat några år med motsvarande arbetsuppgifter och känner dig trygg i att arbeta självständigt. För denna roll krävs goda kunskaper i bokföringslagen och årsredovisningslagen.
 
 Du skall ha tidigare erfarenhet av:
 
Bokföring 
Avstämningar 
Upprättande och uppföljning av budget 
Erfarenhet av bokslut 
Upprättande av årsredovisningar och månadsrapporter 

Det är meriterande om du har erfarenhet av löneberedning och gärna även kunskap om grundläggande arbetsrätt. Det är en fördel om du tidigare arbetat med kollektivavtal. 


Att skriva underlag och föredra ärenden ingår i rollen så du behöver känna dig bekväm med att prata inför grupp.



Ansökan
För information: Vänligen kontakta Gabrielle Peteri, senior rekryteringskonsult på 0733 434141 eller via epost gabrielle.peteri@randstad.se 



Om företaget
Grava församling består av Skåre samhälle och landsbygden runt omkring. Namnet härstammar från gamla Grava socken och har anor från 1300-talet. Församlingen har en låg medelålder, god ekonomi och en rik verksamhet för barn, unga och äldre.


Du är välkommen att läsa mer på https://www.svenskakyrkan.se/grava

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 december 2020
  • Ansök senast: 7 januari 2021

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


20 december 2024

13 december 2024