OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du arbeta som redovisningsekonom i en internationell och utvecklande miljö? Vi söker en nyckelspelare som vill hjälpa oss att växa och nå våra mål. Vi kan erbjuda dig en spännande tjänst på ett världsledande globalt företag med lokalt huvudkontor i Falkenberg. Sök tjänsten redan idag!
Om vår kund
Greif Inc. är världsledande inom industriellt emballage med en tydlig vision att inom industriellt emballage vara det bästa kundserviceföretaget i världen. Företaget har totalt 16.000 anställda och är strategiskt positionerat med över 200 operativa enheter i mer än 40 länder för att betjäna såväl globala som regionala kunder.
Den skandinaviska verksamheten består av fabriken i Falkenberg med ca 100 anställda och en omsättning på 600 MSEK. I Falkenberg producerar vi stålfat, plastfat, plastdunkar och IBC:er. Majoriteten av våra kunder finns i Skandinavien och är verksamma inom kemisk, petrokemisk, läkemedels- och livsmedelsindustri. Läs gärna mer om oss på www.greif.com
Dina arbetsuppgifter
Du blir en del av en global organisation som i en medarbetarundersökning nyligen hamnat i topp vad gäller engagemang och som erbjuder goda utvecklingsmöjligheter.
Lokalt är du är en del av ett positivt team på tre personer som rapporterar till Greifs Finance Manager Nordic Region i England.
I rollen som redovisningsekonom är du ansvarig för månatliga rapporter, avstämningar och bokningar samt för anläggningsregister och investeringar.
Du ansvarar också för rapportering av bland annat moms, skatt, arbetsgivaravgifter och annan statistik till myndigheter.
Du har löpande kontakt med Greifs Shared Service Center i Budapest som hanterar bokföring samt kund- och leverantörsreskontra.
Kontakt med företagets revisorer, årsredovisning samt den interna kontrollen tillhör också ditt ansvarsområde.
Du är öppen för nya arbetsuppgifter och positiv till att växa i din yrkesroll då tjänsten kan utvecklas på sikt.
Tjänsten innebär placering i Falkenberg men det kommer att finnas möjlighet att arbeta på distans ett par dagar per vecka.
Din profil
Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi samt några års arbetslivserfarenhet inom redovisning. Det är meriterande om du har erfarenhet från att arbeta i en större internationell koncern och det är också en fördel om du har erfarenhet från tillverkande industri. Du ser positivt på att arbeta i en global organisation med många kontaktytor.
Datorn är ditt främsta redskap och du är van vid att arbeta i affärssystem samt har goda kunskaper i Excel. Engelska hanterar du på ett bra sätt i både tal och skrift.
Vidare har du god kunskap inom svensk skatt och redovisning och erfarenhet från intern kontroll, på Greif tillämpas SOX.
Som person tar du egna initiativ, är van vid att arbeta mot deadlines och är en bra lagspelare. Ditt arbetssätt präglas av struktur och integritet. Att se över processer och rutiner i syfte att förbättra är naturligt för dig. Du trivs med frihet under ansvar och känner dig bekväm med att rapportera till en chef på distans.
Tillträde enligt överenskommelse. Har du några frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Ingrid Törngren på telefonnummer 0340-62 70 46.
Välkommen med din ansökan så snart som möjligt då vi tillämpar löpande urval. Vi ser gärna att din ansökan och ditt CV är på engelska, eftersom det kommer att krävas vid en presentation längre fram i processen. Har du inga färdiga handlingar på engelska går det bra att söka på svenska och komplettera med engelska längre fram om det blir aktuellt.
Om oss
Effektiv är det personliga konsultföretaget inom rekrytering och bemanning. Vi vill att det skall vara enkelt för våra kunder och vår personal att arbeta med och hos oss. Våra värdeord genomsyrar vårt arbete: Glada, Utforskande, Långsiktiga och Driftiga, som tillsammans bildar G.U.L.D. - ord som vi lever efter och som är receptet för att överträffa dina förväntningar.
För den här tjänsten förmedlar Effektiv kontakten och du kommer bli anställd direkt av Greif.