OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Hallstahem ska bli en hyresvärd i världsklass och söker nu en ekonom som vill följa med på resan.
Rollen passar dig som har erfarenhet av ekonomi och redovisning och som gillar varierade arbetsuppgifter där utveckling och affärsdrivet förbättringsarbete står i fokus. Vill du vara en del av ett mindre team med ett flexibelt, prestigelöst arbetssätt och familjär stämning, så kan det vara dig vi letar efter. Är du dessutom positiv och serviceinriktad, både gentemot kunder och kollegor, så är det här ett jobb för dig!
Huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvarsområden
På Hallstahems ekonomiavdelning är ni tre personer och du kan bli inblandad i allt ifrån redovisning och analys till administration och service. Här är några exempel:
→ Helhetsansvar för leverantörsreskontraprocessen
→ Löpande bokföring, avstämningar, moms- och skattedeklaration
→ Budgetarbete, uppföljningar och analys
→ Delaktighet i delårs- och årsbokslut
→ Hyresadministration och -debitering
→ Systemansvarig för vårt fastighetssystem
→ Driva utveckling inom administrativa processer
Du rapporterar till ekonomichefen som också är ditt främsta kompetensstöd.
Kvalifikationer och erfarenhet
Du har en ekonomisk utbildning och har jobbat några år med reskontra eller redovisning. Du har goda kunskaper i MS Excel och har lätt för att lära dig nya system och digitala verktyg. Har du tidigare erfarenhet från fastigheter och fastighetssystem, samt ekonomisystemet Visma, är det meriterande.
Personliga egenskaper
Du är en strukturerad och ordningsam person som ser möjligheter. Du är affärsmässig och deltar aktivt i utvecklingen av vår verksamhet. Du jobbar bra självständigt och har ett kommunikativt sätt som bidrar till ett fint samarbete med dina kollegor.
Placeringsort
Hallstahammar
Om företaget
Hallstahem är ett allmännyttigt bostadsbolag som hyr ut och förvaltar 2400 lägenheter och 80 affärslokaler i Hallstahammar, Kolbäck och Strömsholm. Som medarbetare på Hallstahem arbetar du varje dag för att komma närmare vår vision ”boende i världsklass” - med samarbete, engagemang och trygghet som ledord.
Ansökan
I denna rekryteringsprocess samarbetar företaget med Meritmind. För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult på Meritmind, Håkan Holmberg på 073-394 55 52. Intervjuer och urval kommer att ske löpande, så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 9 juli 2021. Denna tjänst kan du söka så länge annonsen finns tillgänglig på vår hemsida.
Meritmind arbetar kompetensbaserat för att främja en objektiv och icke-diskriminerande rekrytering. Detta innebär bl a att du kommer att få göra arbetspsykologiska tester om du går vidare till intervju i denna process.
Tänk på detta innan du skickar in din ansökan (i enlighet med nya GDPR-lagstiftningen)
· Din ansökan ska ej innehålla personuppgifter kring civilstatus, familjesituation/barn, etniskt ursprung, ålder, politiska åsikter, religiös eller filosofisk övertygelse, medlemskap i fackförening, hälsa eller sexuell läggning.
Det är endast möjligt att bifoga ett dokument så lägg gärna CV och eventuellt personligt brev i samma fil.
Välkommen med din ansökan!