OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vår kund inom hälsosektorn söker en redovisningsekonom som vill arbeta på en arbetsplats vars främsta uppgift är att inspirera till ett bättre mående. I rollen som redovisningsekonom arbetar du i företagets centerteam inom SSC där du får bidra med service till organisationen i Sverige och i Norden.
Om tjänsten
Som redovisningsekonom arbetar du med redovisningen av alla inbetalningar och utbetalningar och ser till att arbetsgivaravgifter, skatter och moms redovisas och betalas in i rätt tid. Du är kontaktperson gentemot den nordiska centerpersonalen i Norge, Finland och Danmark och har en tät dialog med intern personal. Du rapporterar till Head of Accounting för SSC (Shared Service Center).
Vidare är du ansvarig för månads- och årsbokslut, kostnadskontroller, omsättningsrapporter samt revisionsförberedelser. På företaget uppmuntras man till ägarskap och de arbetar ständigt med effektivisering av arbetsprocesser och vidareutveckling av rutiner för centers och servicekontor.
Vem söker vi?
Vi söker dig med minst 3-4 års erfarenhet inom redovisning vilket medför att du både är trygg i din kompetens samt känner att du trivs i rollen som redovisningsansvarig.
Som person tror vi att du är strukturerad, lösningsorienterad och har en förmåga att driva både dig själv och ditt arbete framåt. Därtill har du en god prioriteringsförmåga, fallenhet för att hantera flera arbetsuppgifter parallellt samt förmåga att hantera administrativa flöden effektivt. Du uppskattar teamarbete, har en prestigelös inställning och trivs i en snabbfotad miljö. Det är viktigt att du är serviceminded gentemot interna och externa kontaktpersoner och ser till att arbetsuppgifterna utförs inom givna deadlines.
Ansvarsområden
Moms avstämning samt elektroniskt rapportering till Skatteverket
Skatt- och arbetsgivaravgift avstämning samt elektroniskt rapportering till Skatteverket
Löpande redovisning för egna center, såsom dagskassor och insättningar
Månadsbokslut med ansvar för egna SATS-center
Utveckling, dokumentation och effektivisering av rutiner
Kontaktperson för center
Delaktig i månads- och årsbokslut samt revisionsförberedelser
Delaktighet av diverse projekt
Avstämning av egna balanskonton
Kvartalsrapportering av specificerade balansposter
Intercompany avstämning samt rapportering till övriga länder
Din bakgrund
En utbildning inom ekonomi men det är ej ett krav då flera års erfarenhet av redovisning kan kompensera detta.
Mycket goda kunskaper i Excel.
Tidigare erfarenhet av arbete inom Shared Service Center samt goda kunskaper i redovisningens alla delar.
Goda systemkunskaper i Excel. De arbetar utöver det i Unit4 samt Exerp.
Goda kunskaper i svenska och engelska.
Övrigt
Plats: Sundbyberg
Omfattning: 6 mån inhyrning med god chans till anställning därefter.
Välkommen med din ansökan!
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta Parisa Meidanipour, parisa.meidanipour@novare.se. Notera att vi ej tar emot ansökningar via mail med anledning av GDPR.