Redovisningsekonom till Hermelin Handels AB

Redovisningsekonom till Hermelin Handels AB

Arbetsbeskrivning

Nu har vi på Serveoffice fått ett mycket intressant och roligt uppdrag att rekrytera denna viktiga roll till Hermelin Handels. Tjänsten är på heltid med placering på kontoret i Årsta. Start enligt överenskommelse.

Arbetsbeskrivning
Rollen som redovisningsekonom på Hermelin Handels är en tämligen bred roll. Tillsammans med två kollegor på ekonomiavdelningen ansvarar ni för att allt som har med ekonomin att göra i koncernen. Du kommer bland annat sköta det nyligen förvärvade bolaget Coffee Pro men även att vara behjälplig i de andra koncernbolagen.
Exempel på arbetsuppgifter:

* Löpande bokföring
* Avstämningar (in- och utbetalningar)
* Periodiseringar
* Framtagning och distribution av finansiella rapporter
* Kassaflöden
* Skatt- och momsfrågor
* Bokslut

En annan betydande arbetsuppgift och ansvarområde är rapportering. Då handlar det primärt om 
* Löpande rapportering till VD och styrelse genom upprättande av bokslut med tillhörande underlag.
* Vecko- och månadsvisa sälj-, avtals-, resultat-, balans-, kassaflödes- samt täckningsbidragsrapporter med kommentarer till avdelningarna Sälj, Ekonomi och VD.
* Upprättande och uppföljning av budget, prognos och ”Long Range Plan”. Stöttar, vid behov, avdelningarna vid upprättande och uppföljning av säljbudget och prognoser.
* Granskning och analys av månadsbokslut, balans- och kassaflödesrapporter med nyckeltal, vinstmarginaler och lönsamhet etc.

Kvalifikationer och egenskaper
Vi söker dig som har mycket god förståelse för det ekonomiska flödet och har tidigare arbetat i liknande roller. Du har troligtvis eftergymnasial utbildning inom ekonomi (eller motsvarande). För att trivas och lyckas som redovisningsekonom krävs tämligen goda IT-kunskaper, inte minst i Excel, samt att du kan formulera dig muntligt och skriftligt på svenska och ibland på engelska. Har du arbetat i Visma Business tidigare är detta mycket meriterande.
Vidare ser vi gärna att du tidvis gillar att jobba i ett högt tempo där mycket kan hända på en och samma gång, och förhåller dig flexibel till att arbetets karaktär kan variera och skifta. Det är en relativt liten avdelning där alla hjälper alla - högt som lågt. Du är troligtvis lite nyfiken av dig, mån om att göra ett gott arbete och har mycket positiv energi. Vi ser gärna att du är en ”doer” som gärna tar initiativ och tar tag i arbetsuppgifter och utvecklingsfrågor.

Vi erbjuder dig
Ett spännande tjänst hos ett anrikt bolag inom kaffe- och livsmedelsbranschen med synnerligen gott renommé. Det är en arbetsplats som präglas av en härlig och dynamisk kultur där alla är måna om, och hjälper, varandra. Du får ett arbete med mycket frihet under ansvar där vi förväntar oss att du är med och vill påverka företagets arbetssätt och rutiner och därmed framgång. De håller till fina och ljusa lokaler med bra kommunikationer nära Gullmarsplan.

Ansökan och kontakt
Skicka in dina ansökningar snarast då urvalet sker löpande och tjänsten ska tillsättas relativt snart. Vi tar inte emot ansökningar via mail utan endast via formuläret nedan. Du kommer då få ett mail om att vi tagit emot din ansökan och i det mailet finns en länk till vår testmiljö som vi vill att du går igenom för att komplettera ansökan. Frågor kring tjänsten besvaras av Mårten Forslund på 070-314 63 56 eller marten.forslund@serveoffice.se.

Om Serveoffice
Serveoffice är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag som med passion och expertis levererat kvalitet i över 30 år. Vi rekryterar och tillsätter konsulter på tjänstemannasidan inom kompetensområdena ekonomi, hr och lön. Serveoffice har de senaste fyra åren certifierats som en av Sveriges allra bästa arbetsplatser enligt undersöknings- och konsultföretag Great Place to Work.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Serveoffice AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 6 september 2022
  • Ansök senast: 30 september 2022

Liknande jobb


20 december 2024

13 december 2024