OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Holmstedt & Partner erbjuder dig, som går igång lite extra på redovisning, något att bita i. Du får ett brett spektrum arbetsuppgifter att utvecklas inom. Ingen tidigare erfarenhet krävs utan enbart ett öppet sinne och stort engagemang för uppgiften.
OM TJÄNSTEN
Holmstedt och Partner expanderar kontinuerligt och just nu får de hjälp från en extern part med vissa delar av redovisningen. Det är dock dags för tillökning och nu söker de ytterligare en redovisningsekonom till sin befintliga ekonomiavdelning bestående av två personer, en redovisningsekonom och en Business Controller. Som redovisningsekonom kommer du att få ta över redovisningen för tre finansbolag med lån och fakturaköp. Totalt sett är de 10 personer som arbetar i företaget. Både på kontoret och hemifrån. Det är sammansvetsat gäng som gärna åker iväg på olika aktiviteter tillsammans eller avslutar lunchen över en flipperspelsmatch. För ett par veckor sedan åkte de Gocart tillsammans vilket inte hör till ovanligheterna.
Rollen som redovisningsekonom innebär att hantera avräkningar, fakturor och avstämningar. Du kommer även att få ta tag i mycket dokumenthantering, lära dig allt om olika typer av räntor och vidga dina kunskaper inom borgensåtaganden. Therese, redovisningsekonom på Holmstedt och Partner i dagsläget, säger såhär om rollen: ”Det är så mycket mer än siffror, man lär sig nya saker varje dag! Det gäller att hänga med i svängarna, allt kan hända!”
Du erbjuds
En roll där du kommer att få både bred – och specialistkompetens inom olika områden.
Holmstedt & Partner erbjuder bl.a. tjänstebil, särskilda förmåner som t.ex. rabatt vid semesterboenden etc. Självklart även kollektivavtalsenliga överenskommelser.
Inledningsvis kommer du att gå bredvid dels den externa part som sköter arbetet idag, dels Erika, Business Controller tillika din närmsta chef. Allt eftersom får du ta över mer och mer själv. Vi hoppas att du ska vara nyfiken och orädd nog att våga prova på själv och göra fel ibland. Samtidigt ansvarstagande nog till att fråga och stämma av om det rör större/viktigare saker.
ARBETSUPPGIFTER
* Löpande redovisning
* Hantera avbokningar, inbetalningar och avbetalningsplaner
* Hantera ränteaviseringar
VI SÖKER DIG SOM
* Relevant utbildning alt. tidigare relevant arbetslivserfarenhet
* Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i tal och skrift då det används i det dagliga arbetet
Meriterande:
* Tidigare arbetslivserfarenhet av liknande arbetsuppgifter
* B-körkort
Som person är du:
* Noggrann
* Strukturerad
* Orädd
* Affärsmässig
* Flexibel
Övrig information
* Start: Enligt ö.k.
* Omfattning: Heltid, kontorstider med viss möjlighet till flex.
* Placering: Örebro, kontor på Storgatan och i Bettorp
* Detta är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Holmstedt och Partners önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
INFORMATION OM FÖRETAGET
Homstedt & Partner-gruppen består idag av 10 stycken bolag med olika kompetenser och verksamheter. Detta inom två olika koncerner. I huvudsak består deras verksamhet av att låna ut pengar till juridiska personer och att köpa upp fakturor vilket ger dig möjligheten till att bli riktigt duktig på avancerad redovisning. De köper årligen fakturor för ca 250 miljoner kronor.
Allting började med bolaget Holmstedt & Partner Financial AB, och har med tiden utvecklats till ett allt bredare yrkeskunnande. Sist in i raden är Ropdahl som är ett managementföretag inom gruppen.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231