OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
HOPE skapar högkvalitativa modekläder med inspiration och personlighet i fokus. Vår övertygelse är att det moderna och det tidlösa kan kombineras - utan att tumma på god kvalitet och känsla för detaljer. Vi ser ingen anledning att låta sig begränsas av gamla ramar och regler i modet.
Detta är tjänsten för dig som är van att arbeta med löpande redovisning, och som vill ta nästa kliv hos en välkänd klädtillverkare!
Om tjänsten
SJR söker nu en redovisningsekonom till klädföretaget HOPE. Du kommer att vara behjälplig i det dagliga löpande arbetet på ekonomiavdelningen, vilket bland annat innefattar
- löpande bokföring
- bokning av betalningar
- avstämningar av konton
- intern ekonomisupport till medarbetare
- -lönehantering inkl semesterskuldsberäkning
- moms och arbetsgivaravgifter i två bolag + ett utländskt
- förberedande arbete inför bokslut
Du kommer att tillhöra ett redovisningsteam om 4 personer, och du kommer att sitta i ljusa och inbjudande lokaler i Vasastan i centrala Stockholm. Uppdraget är ett föräldravikariat med en omfattning om 60-100 %, och det finns stor möjlighet att lägga upp arbetstiderna så som du själv önskar.
och vem söker vi?
Vi ser att du har arbetat i ett par år med löpande redovisning och är trygg och självständig i detta. Det är en fördel om du även har någon form av ekonomisk utbildning men detta är inte nödvändigt.
Du är van vid att använda Excel samt olika ekonomisystem, och det är starkt meriterande om du tidigare arbetat i Navision.
Som person är du snabblärd, strukturerad och noggrann. Då du kommer att arbeta i en kreativ och snabbrörlig miljö fordras även att du är flexibel och tålmodig, samt att du gillar att ge service och stötta dina kollegor i ekonomirelaterade frågor.
Vi ser fram emot din ansökan!
Viktig information
Ovanstående är ett konsultuppdrag med anställning hos SJR med start i november 2018, och som pågår till 2018-09-30. Tjänsten är ett föräldravikariat på 60-100 % och arbetstiderna är dagtid. Anmäl ditt intresse för tjänsten snarast då urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Gustav Kendel på 076-647 16 45.
Konsult hos SJR
Du drivs av att utvecklas och inspireras av nya utmaningar och miljöer. Du har en förmåga och känsla för att verka i olika verksamheter och grupper. Vi arbetar i nära samarbete med dig och är lyhörda för dina önskade utmaningar. Tillsammans med vårt goda renommé och varumärke samt med våra framgångsrika kunder kan vi matcha rätt uppdrag för dig och stödja dig i din önskade karriär.
Om företaget
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande rekryterings- och konsultföretag och har sedan 1993 byggt upp ett brett kontaktnät i näringslivet inom denna sektor. Personlig service och kvalitet är utmärkande för SJR. Vi är idag ca 550 anställda och har kontor i Stockholm, Malmö, Göteborg och Helsingborg. Vår främsta resurs är vår personal och vår vision är att vara förstahandsvalet för ekonomer som vill byta arbete och för företag som behöver personalresurser inom Ekonomi och Bank & Finans. SJR är noterat på First North. Vi hjälper våra kunder att tillsätta tjänster på chef-, specialist- och assistentnivå.
Kontaktpersoner på detta företaget
Tomas Vinnersten
Magnus Mellborg
Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke
Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88