Redovisningsekonom till hyrköpsuppdrag i city

Redovisningsekonom till hyrköpsuppdrag i city

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning:

För kunds räkning söker vi nu en självgående redovisningsekonom som kommer ta ansvar för ett, eller flera av koncernens dotterbolag. Du kommer ingå i ett team på 10 medarbetare och rapporterar till redovisningschefen. I rollen igår löpande redovisning, månads- och årsbokslut, deklarationer samt årsredovisning. Du kommer även vara involverad i en rad förbättringsprojekt samt ha ett nära samarbete med verksamhetens controlling team. Vidare kommer du även vara involverad i rapportering till styrelse, kontakt med revisorer samt stötta övriga ekonomiteamet.

De huvudsakliga arbetsuppgifterna innefattar:

• Kund- och leverantörsreskontra
• Månads- och årsbokslut
• Årsredovisning
• Skatteberäkning & kassaflödesanalys
• Delta i förbättringsprojekt
• Ad hoc

Vem är du?

Vi söker dig som tidigare har haft bolagsansvar där du självständigt har ansvarat för årsbokslut samt årsredovisning. Vidare ser vi att du trivs i snabbrörliga organisationer där du får vara med och påverka det dagliga arbetet samt driva större effektiviseringsprojekt. Du är en van användare av Excel och vi ser det som meriterande om du tidigare har arbetat i Dynamics 365. Har du tidigare erfarenhet av tjänstebolag och transaktions intensiva bolag ser vi det som meriterande, men inte avgörande. Som person är du noggrann, strukturerad och lösningsorienterad. Vidare är du en "do:er" som trivs med att jobba i team. Vidare talar och skriver du obehindrat på svenska och engelska.

Du erbjuds:

Du erbjuds ett hyrköpsuppdrag med omgående start, eller enligt överenskommelse. Uppdraget är satt till 6 månader och där efter är tanken att tjänsten kommer övergå till en tillsvidareanställning hos kund.  Tjänsten är placerad på kundens kontor i närheten av Centralstationen och där det även ges möjlighet till arbete på distans. Vid frågor gällande tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig konsultchef Gabriel Spennare på gabriel.spennare@jurek.se

Om verksamheten

Jurek Rekrytering & Bemanning är ett starkt växande företag med fokus på flexibla och kundanpassande rekryterings- och bemanningslösningar. Genom vårt nytänkande och entreprenöriella arbetssätt är vi unika i Sverige idag. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR/Administration samt marknad och management.

Välkommen med din ansökan via www.jurek.se. Vi tar inte emot ansökningar via e-post.

Kontaktpersoner på detta företaget

Malin Sjöström
0709-721470
Susanna Filipsson

Rakel Jarl

Caroline Frödén
0766 33 14 44
Jenny Larsson

Ulriikka Uittomäki

Berivan Mohammed

Malin Alexandersson

Thomas Eklöf

Rakel Jarl
070-972 13 52

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Jurek Rekrytering & Bemanning AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 mars 2023
  • Ansök senast: 7 april 2023

Besöksadress

Biblioteksgatan 11, Stockholm
None

Postadress

Biblioteksgatan 11
Stockholm, 11146

Liknande jobb


1 november 2024

Chief accountant

Chief accountant

22 november 2024

Hyrköp - Redovisningsekonom med inslag av controlling

Hyrköp - Redovisningsekonom med inslag av controlling

22 november 2024

Redovisningsekonom

Redovisningsekonom

22 november 2024