Redovisningsekonom till innovativ Brf-förvaltare i Göteborg

Redovisningsekonom till innovativ Brf-förvaltare i Göteborg

Arbetsbeskrivning

Vi på Delta Consulting har nu fått äran att hjälpa vår kund att hitta en ekonomisk förvaltare!

Start: Omgående
Anställning: 12 månaders, med möjlighet till överrekrytering

Vår kund

Vår kund är ett modernt företag, som är både väletablerad och omtyckt. Företaget är i stark tillväxtfas och du kommer ansluta till ett företag i en positiv förändringsresa. Kontoret är beläget i moderna och öppna lokaler. Detta är en arbetsplats som präglas av driv, framåttänkande samt kompetens kombinerat med mjuka värden. Det är väldigt sällan en kund eller medarbetare väljer att lämna.

Vår kund ligger i framkant och har utvecklat ett smidigt system för förvaltningsprocessens alla delar, där manuella arbetsmoment är automatiserade. Även kund- & leverantörsreskontran hanteras av ett annat team, vilket innebär att du inom din roll som Ekonomisk förvaltare kommer kunna fokusera på mer seniora arbetsuppgifter. Du kommer ha det tidsutrymme som krävs för att leverera en "produkt" som du är stolt över.

Vår kund har satt upp målstruktur för utvecklingen av din roll. Detta innebär god upplärning från dag ett och kollegor att "bolla med" under resans gång.

Din profil

Du har en relevant utbildning inom ekonomi och har tidigare erfarenhet av redovisningsarbete från "ax till limpa". I rollen kommer fokus ligga på att vara rådgivande part åt bostadsrättsföreningar och färdigställa deras bokslut samt årsredovisningar. Du kommer få besvara adhoc frågor av olika slag, det är därför av stor vikt att du är prestigelös i ditt sätt att tänka. Du motiveras av att hjälpa kunder med både enkla och svåra frågor.

Idag kanske du arbetar på en redovisningsbyrå och har mycket kundkontakt, eller arbetar med ekonomisk förvaltning för bostadsrättsföreningar.

Det viktigaste för lyckas i rollen är du en ambitiös person som vill utveckla och ser vad som behöver göras för att kunderna ska vara nöjda. Som person ser kunden att du är noggrann, ansvarstagande, lösningsorienterad samt att du har lätt för att kommunicera med olika människor.

Huvudsakliga ansvarsområden

- Självständigt bokslut, deklarationer & årsredovisningar
- Ekonomiska analyser samt rapportering
- Låneupphandlingar
- Rådgivande ekonom gentemot Brf:er samt delta under styrelsemöten och stämmor
- Utbilda och coacha internt så väl som externt (när du är varm i kläderna)


Skallkrav

- Relevant eftergymnasial utbildning inom ekonomi
- Erfarenhet av redovisningsarbete från "ax till limpa" samt deltagit vid framtagande av årsredovisningar
- Erfarenhet från tidigare roll med kundfokus


Meriterande

- Erfarenhet av kundansvar och leda dialog med kunder
- Erfarenhet av redovisningsarbete från "ax till limpa" inkl. årsredovisningar


Låter det intressant?

Tveka inte att skicka in din ansökan via vår hemsida. Då urval och intervjuer sker löpande kan tjänsten tillsättas innan annonsen har löpt ut.
Titta även på andra tjänster som vi har på vår karriärsida!

careers.deltaconsulting.se (https://careers.deltaconsulting.se/)

Vid frågor, kontakta Christoffer Rozenbachs på Christoffer@deltaconsulting.se eller 073-928 59 86.
Välkommen med din ansökan!

Om Delta Consulting
Vi på Delta Consulting är specialister på ekonomipersonal. Vår vision är att skapa en helt ny standard.

Vi jobbar dagligen med att skapa möten mellan ekonomer och företag där ekonomer jobbar. I vårt arbete hjälper vi våra kandidater att ta nästa steg i karriären samtidigt som vi hjälper våra kunder att hitta rätt person. Vi förmedlar både permanenta anställningar och temporära anställningar i form av uthyrning och interim.

Vår verksamhet styrs av våra tre ledord: noggrannhet, långsiktighet och positiv förändring. Oavsett om du är i början av din karriär eller en erfaren CFO är vi din självklara samarbetspartner när det är dags för en ny utmaning.

Kontaktpersoner på detta företaget

Christoffer Rozenbachs
073-928 59 86
Olle Olsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Delta Consulting AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 15 oktober 2021
  • Ansök senast: 3 april 2022

Besöksadress

Strandbergsgatan 12, 6tr
None

Postadress

Strandbergsgatan 12, 6tr
Stockholm, 11251

Liknande jobb


1 november 2024

Chief accountant

Chief accountant

22 november 2024

Hyrköp - Redovisningsekonom med inslag av controlling

Hyrköp - Redovisningsekonom med inslag av controlling

22 november 2024

Redovisningsekonom

Redovisningsekonom

22 november 2024