Redovisningsekonom till innovativt företag på Lindholmen

Redovisningsekonom till innovativt företag på Lindholmen

Arbetsbeskrivning

Vill du vara en del av att innovativt bolag som gör något meningsfullt? Vill du ha en utvecklingsinriktad ekonomroll i ett tillväxtföretag? Vi kan erbjuda dig en utmaning med möjligheter att påverka både din egen och företagets utveckling.

Dina arbetsuppgifter

Som Redovisningsekonom hos vår kund kommer du ha ett övergripande ansvaret över ekonomin för tre av koncernens bolag och du kommer att fungera som VD:ns högra hand där du på sikt har stor möjlighet att vara med och ta strategiska beslut om verksamheten. På strategisk nivå kommer ni tillsammans arbeta med att utveckla företagets affärer och långsiktiga tillväxt.

Som redovisningsekonom hos vår kund kommer du att arbeta brett inom ekonomiområdet med bland annat följande uppgifter:

- Fakturering
- Löpande bokföring
- Sammanställa löneunderlag
- Moms- och skattedeklarationer
- Bokslut
- Support för projektledare
- Utveckling av ett relativt ungt företags processer

Din profil

Vi söker dig som har en universitets- eller högskoleexamen inom ekonomi med inriktning redovisning eller controlling eller som läser ditt sista år på programmet. Du är intresserad av ekonomi och har ett fokus på strategiskt ekonomitänk så som utveckling av rapporteringsrutiner och nyckeltal, samtidigt som du har någon erfarenhet av traditionella uppgifter såsom månads- och årsbokslut, troligtvis från ett mindre eller medelstort företag. Har du dessutom tidigare erfarenhet från tillväxtbolag är det meriterande. Du har goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift. Självklart är du en van Excelanvändare och har du tidigare arbetat i Visma Administration är det ett plus.

Personen vi söker är i grunden analytisk och drivs av att vara med och påverka och utveckla. Vi letar efter dig som ser möjligheter istället för problem och som vågar satsa. Vidare är du en trevlig och social person med ett prestigelöst förhållningssätt som trivs med att arbeta i team.

Ytterligare information om tjänsten

Tjänsten är till en början en deltidstjänst på 40 % med en ambition om att bli en heltidstjänst på sikt. Startdatum är i början på januari 2021 och du kommer att arbeta som SJR-konsult under sex månader. Därefter finns goda möjligheter till anställning hos vår kund.

Ansökan
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef Amanda Karlsson på 076-647 16 53. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut.

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla uppgifter kring hälsa, medborgarskap, sexuell läggning eller medlemskap i fackförening. Notera även att vi tyvärr inte kan ta emot CV via e-post.

Varmt välkommen med din ansökan!

För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår integritetspolicy: https://sjr.se/gdpr/integritet... (https://sjr.se/gdpr/integritetspolicy/)

Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.

Om företaget
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.

SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget SJR in Scandinavia AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB, Ogunsen AB, SJR IT AB och WES AB.



Titel: Redovisningsekonom

Kontaktpersoner på detta företaget

Tomas Vinnersten

Magnus Mellborg

Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke

Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SJR
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 26 oktober 2020
  • Ansök senast: 9 november 2020

Besöksadress

Kullagatan 8, Helsingborg
None

Postadress

Kullagatan 8
Helsingborg, 25220

Liknande jobb


27 november 2024

26 november 2024

Junior Accountant - Student

Junior Accountant - Student

26 november 2024