Redovisningsekonom till Insamlingsstiftelse

Redovisningsekonom till Insamlingsstiftelse

Arbetsbeskrivning

Vi söker dig med erfarenhet inom ekonomi och redovisning som vill ta nästa steg i din karriär som Redovisningsekonom. Här kommer du kombinera dina ekonomikunskaper med att arbeta i en organisation som gör skillnad – både för samhället och världen!

OM TJÄNSTEN
Vi söker en redovisningsekonom till vår kund, en biståndsorganisation inom civilsamhället som arbetar för alla människors rätt till vatten. Vår kund präglas av hög tillit mellan medarbetare och ledning, vilket speglas i deras arbetskultur och policys. Du kommer att tillhöra redovisningsavdelningen och ansvara för både dagliga och månatliga ekonomirutiner, där noggrannhet och en korrekt redovisning enligt gällande lagar och regler är centralt.

I din dagliga roll hanterar du löpande ekonomiarbete som inkluderar leverantörsreskontra, kundreskontra, bokföring och administration av inbetalningar. Du samarbetar med andra avdelningar och fungerar som stöd i finansiella frågor. Månatliga rutiner inkluderar avstämningar av balanskonton, periodiseringar och månadsbokslut, samt rapportering till Skatteverket och andra myndigheter.

Du erbjuds att bli en del av en inkluderande och prestigelös organisationen, med en arbetsmiljö där gemenskap och samarbete står i centrum. En roll där du får möjlighet att ta ett större ansvar inom redovisning och få bred erfarenhet av bokslutsarbete och hantering av finansiella processer i en komplex organisation.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Löpande bokföring samt hantering av leverantörs- och kundreskontra
* Avstämning av balanskonton och periodiseringar
* AGI-rapportering och momsdeklarationer till Skatteverket
* Administration och redovisning av inbetalningar i samarbete med insamlingsavdelningen
* Rådgivning och stöd till övriga avdelningar i redovisnings- och finansiella frågor


VI SÖKER DIG SOM
- Har en avslutad gymnasieexamen
- Har tidigare relevant arbetslivserfarenhet inom ekonomi från liknande roll och arbetsuppgifter
- Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, såväl i tal som i skrift
- Har goda kunskaper i Excel

Det är meriterande om du har
- En examen i ekonomi från universitet eller YH-skola
- Mycket goda kunskaper i Excel
- Arbetslivserfarenhet av ERP-system, specifikt Visma
- Tidigare erfarenhet av månadsbokslut

Kunskap kan erhållas genom utbildning, erfarenhet eller att vara självlärd.

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Hjälpsam
- Ordningsam
- Stabil
- Ansvarstagande
- Intellektuellt nyfiken

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Information om vår kund delges i telefonsamtal

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 11 september 2024
  • Ansök senast: 11 oktober 2024

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


20 december 2024

13 december 2024