Redovisningsekonom till internationell koncern

Redovisningsekonom till internationell koncern

Arbetsbeskrivning

Som redovisningsekonom hos vår kund kommer du ha ett tätt samarbete med bolagets CFO i en omväxlande roll på ett stort internationellt bolag. Företaget är på en förändringsresa där du kommer vara högst involverad i verksamhetens utveckling. Detta är ett uppdrag på sex månader med start omgående, för rätt person finns goda möjligheter till anställning hos kund.

Arbetsuppgifter

I arbetsuppgifterna ingår ansvarar för uppföljningen av den löpande redovisningen som görs på ett Sared Service Center. Du är med och stöttar vid månadsbokslut, gör avstämningar och har ett helhetsansvar över företagets momsdeklarationer. Vidare är du involverad i budget- och prognosarbete och sköter viss rapportering. Du kommer även vara med och bidra vid uppstart av nya projekt och stöttar upp vid förändringar/tillägg i pågående projekt.

Vem söker vi?

Vi söker dig som har god förståelse för det ekonomiska flödet i ett större internationellt bolag. För att passa för tjänsten bör du ha lätt för att lära och sätta dig in i nya uppgifter. Vidare är du driven, effektiv och problemslösningsorienterad. Du är positiv, serviceinriktad och stävar efter att leverera med högsta kvalitet. Du som söker behöver ha en eftergymnasial utbildning inom ekonomi och jobbat ett par år med liknande uppgifter. För att axla rollen behöver du behärska både svenska och engelska i tal och skrift. Det är meriterande om du tidigare har arbetat i systemet SAP.

Ansökan

För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef Emelie Löfqvist på 076-647 16 30. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut.

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet. I det fall den sökta tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten.

Varmt välkommen med din ansökan!

Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.

Om företaget
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.

SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget SJR in Scandinavia AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB, Ogunsen AB, SJR IT AB och WES AB.



För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår Integritetspolicy (https://sjr.se/integritetspolicy/)

Kontaktpersoner på detta företaget

Tomas Vinnersten

Magnus Mellborg

Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke

Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SJR
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 februari 2022
  • Ansök senast: 14 mars 2022

Besöksadress

Kullagatan 8, Helsingborg
None

Postadress

Kullagatan 8
Helsingborg, 25220

Liknande jobb


28 november 2024

27 november 2024

26 november 2024