OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du vara en del av ett snabbväxande bolag som erbjuder en spännande internationell miljö?
Söker du en roll där du får möjlighet att växa och utvecklas på en arbetsplats i ett gott team? Då ska du läsa vidare!
Om tjänsten
Nu söker vi en engagerad redovisningsekonom till vår kund med start omgående. Detta är till en början ett konsultuppdrag via SJR men med ambitionen att efter sex månader övergå till en anställning hos vår kund.
Här kommer du vara en del av ett ungt framåtsträvande team om fem personer som jobbar nära varandra med en teamleader i spetsen. I moderna lokaler på kontoret i Kallebäck jobbar du i redovisningsteamet som utgör deras Shared Service Center, här sköts hela eller delar av, redovisningen för bolagen världen över. På plats sitter även teamen för forskning- och utveckling, produktion och distribution.
Du kommer vara en del av teamet som ansvarar för den amerikanska verksamheten och ha följande arbetsuppgifter:
• Ansvarig för AR-processen som inkluderar fakturering, påminnelsehantering, AR-möten, intäktsredovisning och analys.
• Avstämning av bank- och balansräkning.
• Deltagande i månatlig avstämning och eventuell rapportering för konsolideringsändamål.
• Deltagande i projekt relaterade till ekonomi, såsom förbättring av processer och intern kontroll.
Lämplig bakgrund
Vi tror att du har en universitetsutbildning i ekonomi med inriktning mot redovisning och några års erfarenhet av liknande roll gärna i en internationell koncern. Du gillar att ta eget ansvar och egna initiativ, är prestigelös, noggrann och har god analytisk förmåga samt mycket goda kunskaper i Excel. Du är en lagspelare, har förmågan att se förbättringar och viljan att vara med och utveckla rutiner och processer. För att axla rollen behöver du behärska engelska och svenska flytande, både i tal och skrift. Erfarenhet av IFRS och Dynamics365 är meriterande. Vi erbjuder en dynamisk arbetsmiljö där du kommer att ha möjlighet att påverka och utvecklas inom ditt område.
Ansökan
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Talent Manager Emelie Löfqvist på 076-647 16 30. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut.
Varmt välkommen med din ansökan!
Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.
Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.