Redovisningsekonom till internationellt företag i Helsingborg!

Redovisningsekonom till internationellt företag i Helsingborg!

Arbetsbeskrivning

Vi söker nu en Redovisningsekonom till ett internationellt marknadsledande företag.
Företaget har kontor i över 100 länder i hela världen. Bolaget växer både organiskt och med uppköp och är ständigt på jakt efter fler medarbetare som vill växa med oss!

Vi rekryterar nu en serviceinriktad och driven Redovisningsekonom till teamet i Helsingborg!

Om tjänsten

Du kommer att arbeta som Redovisningsekonom på vår Ekonomiavdelning.
I dina arbetsuppgifter ingår att:
* Agera som momsexpert:
o Utföra månadsvis momsrapportering, svensk och internationell
o Samarbeta med både interna och externa momsexperter
o Avstämning av momskonton i samband med bokslut

* Ansvara för redovisning och kontroll av lager:
o Ansvarig för att vi följer både interna och externa redovisningsregler
o Generera dagliga lageruppdateringar i vårt ERP system
o Avstämning av lagerkonton i samband med bokslut

* Vara ansvarig för rapportering av leasingavtal (US Gaap)

* Utföra SOX kontroller under ledning av Accounting Manager

* Vid både intern, SOX och extern revision arbeta tillsammans med revisorer avseende sina ansvarsområden

* Medverka vid bokslut, sammanställa rapporter och olika ad hoc uppgifter

* Supportera kommande ERP byte

Moderbolaget är noterat på NYSE så därför lyder vi under amerikanska redovisningsregler.
Därför rapporterar vi både i enlighet med Swe Gaap och US Gaap månadsvis.



Kvalifikationer

Vi fokuserar på att hitta rätt person för att fortsätta utveckla dig och företaget.
Som person är du drivande och ser till att saker blir gjorda. Du har öga för detaljer och kan arbeta självständigt. Vi ser att du en flexibel lagspelare med hög känsla för service.
Du trivs med att arbeta med kollegor både i Sverige och globalt.

Du har:

* En utbildning inom relevant område, till exempel redovisning eller liknande yrkesutbildning
* Minst två till tre års erfarenhet från en liknande roll eller arbetsuppgifter
* Goda kunskaper i både tal och skrift i Engelska och Svenska

Vi erbjuder dig
* En utmanade och ansvarsfull roll baserad i Helsingborg, som är huvudkontoret för Europa, Mellan Östern och Afrika
* Möjligheten att arbeta i ett etablerat internationellt och växande företag med goda möjligheter för personlig utveckling
* En arbetsmiljö där individens egna initiativ värdesätts
* Kontinuerlig utveckling och förbättring, alltid tillsammans som ett team

Detta är en rekrytering där du kommer att bli anställd direkt av företaget.

Hur söker jag denna tjänst?
I denna rekrytering samarbetar vi med Experis, part of Manpowergroup.
Kontakta rekryteringskonsult Magnus Aarenstrup tfn: 070-381 62 33 alternativt e-post: magnus.aarenstrup@se.experis.com om du har några frågor.

Vi arbetar med löpande urval så vänligen sänd in din ansökan omgående.
Vi ser fram emot att höra från dig!

Kontaktpersoner på detta företaget

Carina Berg

Sara Enebrink
708543043
Sandra Karlsson

Fredrik Wernqvist

AnnaKarin Bergqvist
070-3772063
Anna Edemyr

Camilla Rippe
031-61 72 67
Marie Gutke

Linda Holmberg

Kholod Hindi

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Experis
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 24 april 2020
  • Ansök senast: 11 maj 2020

Besöksadress

Bredåkravägen 2
None

Postadress

37200
1081, 37200

Liknande jobb


1 november 2024

Chief accountant

Chief accountant

22 november 2024

Hyrköp - Redovisningsekonom med inslag av controlling

Hyrköp - Redovisningsekonom med inslag av controlling

22 november 2024

Redovisningsekonom

Redovisningsekonom

22 november 2024