Redovisningsekonom till internationellt företag i Helsingborg!

Redovisningsekonom till internationellt företag i Helsingborg!

Arbetsbeskrivning

Vi söker en Redovisningsekonom till ett internationellt marknadsledande företag. Företaget har kontor i över 100 länder i världen. Bolaget växer både organiskt och via uppköp och är ständigt på jakt efter fler medarbetare som vill växa med bolaget!

Vi rekryterar nu en serviceinriktad och driven Redovisningsekonom till teamet i Helsingborg!

Om tjänsten

Du kommer att arbeta som Redovisningsekonom på vår Ekonomiavdelning.

I dina arbetsuppgifter ingår att:

* Agera som momsexpert:

* Utföra månadsvis momsrapportering, svensk och internationell
* Samarbeta med både interna och externa momsexperter
* Avstämning av momskonton i samband med bokslut

* Ansvara för redovisning och kontroll av lager:

* Ansvarig för att vi följer både interna och externa redovisningsregler
* Generera dagliga lageruppdateringar i vårt ERP system
* Avstämning av lagerkonton i samband med bokslut

* Vara ansvarig för rapportering av leasingavtal (US Gaap)
* Utföra SOX kontroller under ledning av Accounting Manager
* Vid både intern, SOX och extern revision arbeta tillsammans med revisorer avseende sina ansvarsområden
* Medverka vid bokslut, sammanställa rapporter och olika ad hoc uppgifter
* Supportera kommande ERP byte

Moderbolaget är noterat på NYSE och lyder under amerikanska redovisningsregler. Därför rapporterar vi både i enlighet med Swedish GAAP och US GAAP månadsvis.

Kvalifikationer

Vi fokuserar på att hitta rätt person för att fortsätta utveckla dig och företaget.

Som person är du drivande och ser till att saker blir gjorda. Du har öga för detaljer och kan arbeta självständigt. Vi ser att du en flexibel lagspelare med hög känsla för service.

Du trivs med att arbeta med kollegor både i Sverige och globalt.

Du har:

* En utbildning inom relevant område, till exempel redovisning eller liknande yrkesutbildning
* Minst två till tre års erfarenhet från en liknande roll eller arbetsuppgifter
* Goda kunskaper i både tal och skrift i Engelska och Svenska

Vi erbjuder dig

* En utmanade och ansvarsfull roll baserad i Helsingborg, som är huvudkontoret för Europa, Mellan Östern och Afrika
* Möjligheten att arbeta i ett etablerat internationellt och växande företag med goda möjligheter för personlig utveckling
* En arbetsmiljö där individens egna initiativ värdesätts
* Kontinuerlig utveckling och förbättring, alltid tillsammans som ett team

Detta är en rekrytering där du kommer att bli anställd direkt av företaget.



Kontaktuppgifter och ansökan

I den här rekryteringsprocessen samarbetar det rekryterande bolaget med Experis. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Rikard Karlsson på telefonnummer: 0709-316318 eller via e-post: rikard.karlsson@se.experis.com. Då vi tillämpar löpande urval vill vi gärna att du skickar in din ansökan så snart som möjligt via länken i annonsen på www.experis.se.



Vi ser fram emot din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Petra Sivefäldt
0500-38 14 37
Dino Elezovic
4642371631
Lina Mörkberg
016-155737
Anna Stridsjö

Marika Johansson
019-166551
Carl-Henric Möller
031-617235
Carina Häggquist
018-18 59 71
Anders Samuelsson
031-7086752
Karin Backman
063-57 66 63
Zara Karlsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Experis AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 27 april 2020
  • Ansök senast: 25 maj 2020

Besöksadress

Lidköping
None

Postadress

Engelbrektsgatan 6
ÖREBRO, 70212

Liknande jobb


20 december 2024

13 december 2024