OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en redovisningsekonom som trivs med varierande uppgifter? Vill du fortsätta att utvecklas i en bred roll inom ett trevligt företag? Nu söker vår kund som är ett företag i vitvarubranschen en konsult till ett årslångt vikariat.
Detta är ett konsultuppdrag med start i mars som löper under minst ett års tid. Kontoret finns i Åmotfors i Värmland, men det går också att jobba på distans från Stockholm och Solna där mindre kontor finns.
Om jobbet
Som redovisningsekonom kommer du att arbeta med löpande bokföring, kund- och leverantörsreskontra och avstämningar. Du kommer även ta fram ekonomiska rapporter och annan finansiell statistik som rapporteras till den finansiella controllern.
Huvudsakliga arbetsuppgifter :
Löpande ekonomiuppgifter
Kund och leverantörsreskontra
Vara behjälplig vid bokslut
Inbetalningar och utbetalningar
Ta fram finansiella rapporter
Ad hoc uppgifter relaterade till ekonomifunktionen
Bakgrund och kvalifikationer
Vi söker dig som har en akademisk examen inom ekonomi eller motsvarande eftergymnasial utbildning, alternativt att du lärt dig under arbetslivet. Minst 2-3 års arbetslivserfarenhet från en liknande roll är ett krav. Vi förutsätter att du är en van Excel användare samt har erfarenhet av att jobba med olika ekonomisystem. Jobbet kräver flytande svenska och engelska.
Som person är du driven, kommunikativ och noggrann med en lösningsorienterad inställning. Du är van att jobba strukturerat och får saker gjorda samtidigt som trivs med att jobba målinriktat tillsammans i ditt team.
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef Helena Öberg på 076-6471603. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2022-04-12.
Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet. I det fall den sökta tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten.
Varmt välkommen med din ansökan!
Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.
Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.
Om företaget
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.
SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget Ogunsen AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB och WES AB.
För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår Integritetspolicy (https://sjr.se/integritetspolicy/)
Kontaktpersoner på detta företaget
Tomas Vinnersten
Magnus Mellborg
Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke
Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88