Redovisningsekonom till internationellt läkemedelsföretag

Arbetsbeskrivning

Experis Finance erbjuder kompetensförsörjning av chefer och specialister inom exempelvis Ekonomi & Redovisning, Finans, Inköp, Skatt och Risk. Det gör vi via konsultverksamhet, rekrytering och projektlösningar. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om människans potential får vi såväl individer som verksamheter att växa och utvecklas. Experis Finance finns på ett 30-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över.

Vi söker nu omgående en redovisningsekonom till ett internationellt läkemedelsföretag beläget i Solna. Du blir anställd hos oss på Experis och uthyrd till kunden. Uppdraget löper på i minst 6 månader med sannolik förlängning till upp emot ett år.

Arbetsbeskrivning
Du kommer ingå i ett team av 5 personer och arbeta med löpande redovisning, avstämningar, bokslutsarbete och rapportering. Man kommer ha mycket kontakter med deras shared service center som ligger utomlands. Du kommer vara ansvarig för redovisningen i Norge och Danmark och ha tät kommunikation och samarbete med dem.

Vem är du?
Vi söker dig som har en utbildning inom ekonomi och 2-3 års erfarenhet från liknande arbetsuppgifter. Du har goda kunskaper i MS Excel och om du har erfarenhet av ekonomisystem SAP så är det meriterande. Du talar och skriver engelska obehindrat och har du tidigare rapporterat på engelska eller något nordiskt språk så är det ett plus.

Som person är du noggrann, prestigelös och ansvarstagande, samt social och utåtriktad då tjänsten innefattar många interna kontaktytor. Du trivs med arbetsuppgifter som både utmanar och utvecklar din kompetens och din person och motiveras av tydliga, gemensamma mål. Du är proaktiv, självständig och trivs i konsultrollen.

Vad kan vi erbjuda dig?
Låt Experis öppna dörrarna till ditt drömföretag. Vi samarbetar med många av Sveriges populäraste företag och kan dessutom erbjuda dig:

• Möjlighet att arbeta i svensk och internationell miljö.
• Spännande tjänster på marknadens intressantaste företag.
• Utvecklingsmöjligheter på både lång och kort sikt.
• Nätverkande med personer inom din yrkeskategori genom såväl nätverksträffar som sociala aktiviteter.

Vår verksamhet bygger på att våra anställda trivs och vill stanna hos oss. Våra konsulter får en trygg anställning med allt vad det innebär i form av övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar enligt kollektivavtal. Friskvårdsbidrag och företagshälsovård är exempel på annat som vi erbjuder alla våra anställda.

Experis eftersträvar mångfald
Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.

Kontaktperson
Är du personen vi söker är du välkommen att söka tjänsten via länken på denna sida. Då urvalsprocessen sker löpande är det viktigt att du skickar in din ansökan så snart som möjligt. Vi kommer inte ta emot några ansökningar via mail.

För mer information om tjänsten kontakta Michelle Svärd på Experis Finance, michelle.svard@se.experis.com.

Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Therese Rocafort Svensson

Angela Ekelöf
0340-66 42 71
Åsa Mårtensson
031-61 72 17
Mathias Ericson
0650-356 93
Emma Larsdotter Moström
090-702361
Jenny Viklund
0660-599 76
Helene Mårtensson
040-660 63 32
Hanna Eriksson
+4611194358
John Johansson
+46 703 24 25 19
Gosta Dreifeldt
+4642371645

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Experis Finance Huvudkontor
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • 100% Enligt överenskommelse
  • Publicerat: 29 april 2015

Besöksadress

Klarabergsgatan 29
None

Postadress

Klarabergsgatan 29
Stockholm, 11181

Liknande jobb


20 december 2024

13 december 2024