OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du tidigare jobbat som ekonomiassistent och vill fortsätta utvecklas till redovisningsekonom? Vill du jobba i en familjär miljö i en tillväxtbransch? Då kan det här vara jobbet för dig.
Detta är ett konsultuppdrag med start omgående som löper i minst 6 månader med möjlighet till överrekrytering till vår kund.
Om jobbet
Som Redovisningsekonom kommer du att arbeta med varierande uppgifter inom hela ekonomiflödet. Kontoret finns i Rissne i Stockholm.
Dina främsta arbetsuppgifter:
Löpande redovisning
Månadsbokslut
Kreditkontroller
Kund och leverantörsreskontra
Rapportering av skatter
Vara kontaktperson gällande outsourcad lönehantering
Budgetuppföljningar
Delta i revisionsarbete
Rollen förutsätter mycket interna och externa kontakter inom Sverige och internationellt.
Din bakgrund
Vi söker dig som har en akademisk examen inom ekonomi eller finans, alternativt annan motsvarande eftergymnasial utbildning. Du kan också ha skaffat dig likvärdig kunskap genom att arbeta. Erfarenhet av att jobba inom en ekonomifunktion på ett internationellt företag i minst 2 år är ett krav. Vi förutsätter att du är van att jobba i affärssystem och har du erfarenhet av Oracle är det meriterande. Goda kunskaper i Excel är ett krav och har du grundläggande kunskap i affärsjuridik gällande avtal är det ett plus. Har du tidigare rapporterat skatter är det en fördel. Jobbet kräver flytande svenska och engelska i tal och skrift. Kan du även andra nordiska språk är det meriterande.
Som person är du ansvarstagande, initiativtagande, flexibel och noggrann. Du är van att jobba strukturerat mot deadlines samt har lätt för att kommunicera och samarbeta. Vi vill gärna att du också är prestigelös, serviceinriktad och utvecklingsorienterad.
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef Helena Öberg på 076-6471603. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2022-05-20.
Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet. I det fall den sökta tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten.
Varmt välkommen med din ansökan!
Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.
Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.
Om företaget
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.
SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget Ogunsen AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB och WES AB.
För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår Integritetspolicy (https://sjr.se/integritetspolicy/)
Kontaktpersoner på detta företaget
Tomas Vinnersten
Magnus Mellborg
Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke
Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88