Redovisningsekonom till Invacare

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Just nu söker vi för vår kund Invacare en engagerad och serviceinriktad medarbetare till deras ekonomiavdelning. I rollen som redovisningsekonom hos Invacare kommer du vara ansvarig för redovisning och bokföring. Utöver detta kommer du även administrera löner.

Dina arbetsuppgifter kommer innefatta bland annat:
- Månadsbokslut
- Leverantörsbetalningar
- Bankavstämningar
- Momsavstämning och redovisning
- Löneadministration
- Reseräkningar

Här kommer du få möjligheten att arbeta självständigt i ett internationellt företag där din insats är en del i Invacares arbete för att hjälpa människor med funktionshinder att leva ett bättre liv.

Arbetets omfattning:
Heltid med start så snart som möjligt, tillsvidare.
Kontorstider med möjlighet till flextid.
Du kommer till en början vara anställd hos Magna som konsult i 6 månader, för att sedan övergå i en anställning hos kund. Invacares kontor ligger i Spånga.


Kundföretaget
Invacare är världsledande aktör inom hjälpmedelsbranschen och skapar förutsättningar för ett aktivt och oberoende liv för äldre och rörelsehindrade. Bolaget har 4700 medarbetare och marknadsför sina produkter i mer än 100 länder runt om i världen. För mer information om företaget och dess produkter, besök Invacare Sveriges hemsida www.invacare.se/sv.

Din profil
Kompetenskrav:
Vi söker dig som arbetat minst 2 år med bokföring och redovisning, med en ekonomiutbildning i grunden. Du har tidigare erfarenhet av att arbeta i affärssystem och goda kunskaper i Excel och övriga delar av Office paketet. Meriterande med kunskap inom lönehantering, men inte ett krav. Då Invacare är ett internationellt bolag är goda språkliga kunskaper i engelska i tal och skrift ett krav.

Personliga egenskaper:
Vi tror att du som söker är målinriktad, strukturerad och öppen som person. Du har ett sinne för siffror och utför dina arbetsuppgifter med stor noggrannhet. Du ser inga problem med att jobba självständigt, men är samtidigt en lagspelare som trivs i en företagskultur som karaktäriseras av en avslappnad stämning med högt i tak.

Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan slutdatum. Sök tjänsten via extern länk, vi tar ej ansökningar via mail.

Intresserad? Skicka in din ansökan snarast då urval sker löpande. Vid eventuella frågor om tjänsten hänvisar vi till Emma Henriksen på emma.henriksen@magna.se.


Vårt företag
Vi är en samarbetspartner som hjälper företag att utveckla, utmana och förbättra organisationer inom bemanningslösningar och rekryteringsuppdrag. Vi hjälper våra kunder med allt ifrån juniora tjänster till chefs- och specialistroller. Våra kompetensområden är HR & Lön, Ekonomi & Finans, Kundtjänst & Administration, Marknad & Försäljning, It & Teknik, Handel & Logistik, Industri.

Vi önskar en blandad arbetsstyrka och välkomnar mångfald och sökande oberoende av t ex funktionshinder, kön, etnicitet, ålder och sexuell läggning.
Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal, försäkringar och tjänstepension.

Varje människa har en fantastisk potential. Det är viktigt att ta till vara på alla människors kompetens och erbjuda dem möjligheten att uppnå sina drömmar. Genom omsorgsfullhet, väl fungerande rekryteringsprocesser och hög kompetens hjälper vi människor och företag att mötas och lyckas tillsammans. En bättre värld helt enkelt!

Kontaktpersoner på detta företaget

Emma Henriksen

Louisa Björklund

Frida Bergman

Marcus Nilsson

Marcus Nilsson
076-6778778
Christian Vikander
070 512 49 15
Christian Vikander
08 - 121 502 04
Jessica Tollstoy

Johanna Lindholm

Ann-Sofie Widlund Stendalen
08-501 685 11

Sammanfattning

  • Arbetsplats: MAGNA AB Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid Tillsvidare
  • Publicerat: 7 februari 2017

Besöksadress

Industrigatan 4A, Stockholm
None

Postadress

Industrigatan 4A
Stockholm, 11246

Liknande jobb


20 december 2024

13 december 2024