Redovisningsekonom till Iris Förvaltning

Arbetsbeskrivning

Vi söker vi nu en självständig redovisningsekonom med erfarenhet av redovisning från reskontra till bokslut och rapportering. I rollen arbetar du med löpande redovisning och rapportering för våra stiftelser. Vi är i en digitaliseringsresa vilket innebär att du även kommer att vara involverad i utveckling och förbättring av processer. Du verkar med många kontaktytor inom vår organisation och med stor möjlighet att kunna driva och påverka ditt arbete.

Din roll

Du kommer att ingå i ekonomi teamet som idag är 4 personer. I din roll rapporterar du till Ekonomichef. Vi är ca 10 medarbetare inom Iris Förvaltning. Vi värnar om varandra och värdesätter samarbete och god kollegialitet. Din placering kommer att vara i Enskede, nära tunnelbanestationen. Under pågående pandemi har vi anpassat vår verksamhet och parkeringsmöjligheter finns.

Dina ansvarsområden

Löpande redovisning och avstämningarUpprätta månads, kvartals- och årsbokslutUpprätta årsredovisningar och inkomstdeklarationerRapportering till ledning och styrelserMyndighetsrapportering såsom moms, skatter, arbetsgivaravgifter, Svensk insamlingskontrollProcess- och rutinutvecklingService och stöd till stiftelserKontakt med revisorerVara delaktig i förbättrings och digitaliseringsprocesser

Din bakgrund och person

För att lyckas och vara framgångsrik i rollen som redovisningsekonom har du sannolikt en akademisk utbildning inom ekonomi eller likvärdig utbildning samt flerårig erfarenhet av kvalificerad redovisning. Du har självständigt arbetat med hela bokslutsprocessen. Har du erfarenhet av arbetat med stiftelser tidigare är detta meriterande. Vi använder systemet Visma.net och har du erfarenhet av det är det bra.

Vi söker dig som är en strukturerad, omtänksam och serviceinriktad person. Du har förmågan att ta initiativ inom ditt arbete och har ett stort intresse för att hålla dig uppdaterad med regler och nyheter inom ditt område. Du är trygg som person och trivs med att jobba i en föränderlig miljö. För oss är det viktigt att du i din planering har en förmåga att ta hänsyn till såväl helheten som detaljer.

Du är en person som kan anpassa din kommunikation efter den du talar med och som uppskattar att samverka med andra samt dela med dig av din information och expertis för att nå önskade resultat. Vi uppskattar en kollega som vill bidra till vår organisation och till ett gott och balanserat arbetsklimat. Detta är en heltidstjänst med start enligt överenskommelse.

Om Iris Förvaltning

Bolagsgruppen Iris Förvaltning AB äger och förvaltar kommersiella fastigheter och administrerar runt 40 stiftelser. Iris Förvaltning äger även bolagen Almåsa Fastighet och Almåsa Havshotell som är beläget i Horsfjärden ca 25 minuter söder om Stockholm. Iris Förvaltning innehar även en minoritetspost i Iris Sverige AB. Iris Förvaltning förvaltar i dag förutom Synskadades stiftelse ytterligare 40 stiftelser med syn- och funktionsnedsättning som gemensam nämnare. Uppdraget innebär att Iris Förvaltning tar hand om bidragsansökningar, utbetalningar, ekonomisk förvaltning, årsredovisningar och styrelseuppdrag. Inarbetade rutiner och lång erfarenhet av stiftelseförvaltning ger oss möjligheten att hjälpa fler stiftelser och hålla konkurrenskraftiga och rimliga nivåer.

Nyfiken på att veta mer?

I den här rekryteringen samarbetar Iris med EQonomy/Wise Professionals. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail, utan du söker enkelt med ditt CV eller din LinkedIn-profil på eqonomy.se och du får då svara på några korta frågor. Om du går vidare i processen kommer du inom några dagar att få genomföra två arbetspsykologiska tester. Vi vill nämligen tidigt i processen samla in så mycket fakta som möjligt för att vi ska kunna göra den bästa matchningen. Som kandidat får du göra testerna tidigt i processen eftersom vi vill säkerställa ett objektivt, fördomsfritt och rättvist urvalsarbete.

Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Andreas Larsson på andreas.larsson@wise.se. Vi kommer arbeta med löpande urval så vänta inte med att skicka in din ansökan om rollen känns rätt för dig! Vi värnar om din integritet och behandlar allas personuppgifter enligt GDPR förordningen (läs mer här).

Sammanfattning

  • Arbetsplats: EQonomy
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 23 oktober 2020
  • Ansök senast: 8 november 2020

Besöksadress

Sveavägen 13
None

Postadress

Sveavägen 13
Stockholm, 11157

Liknande jobb


20 december 2024

13 december 2024